شناسهٔ خبر: 108999 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

در راه‌های روستایی قم اجرایی شد

طرح بهسازی محور روستایی حسین آباد نیزار

خبر معاون فنی وراه‌های روستایی اداره کل راهداری و حمل ونقل جاده‌ای استان قم گفت: با اعتباری بالغ بر ۲۹ میلیارد ریال، طرح بهسازی محور روستایی حسین آباد نیزار، به طول ۳/۷کیلومتر اجرایی شد.

به گزارش پایگاه خبری وزرات راه و شهرسازی از استان قم، معاون فنی وراه‌های روستایی این اداره کل اظهار داشت: به منظور صیانت و ارتقا سطح سرویس‌درمحورهای روستایی استان قم، طرح بهسازی محورروستایی حسین آباد نیزار، عملیاتی شد.

محمدرضا زیدآبادی درادامه این خبر افزود: با توجه به نقش محور روستایی حسین آباد نیزار، درارتباط روستاهای ساریه خاتون، دولت آباد، حسن آباد، گلستانه، فریدون آباد ونصرتیه به مرکزبخش، طرح روکش آسفالت آن دراولویت اقدامات عمرانی اداره کل متبوع قرار گرفت.

وی اضافه کرد: همچنین محورروستایی حسین آباد نیزار، تنها راه دسترسی کامیون‌های بونکر و دیگر وسائط نقلیه، به کارخانه سیمان جاده دلیجان است .

زیدآبادی تصریح کرد: با توجه به تردد کامیون‌های بونکر سیمان و خودروهای شش روستا از مسیر روستایی حسین آباد نیزار، شاهد استهلاک زودرس آن می باشیم که این امر ضرورت توجه بیشتر به نگهداری و ارتقا سطح سرویس این مسیرروستایی را دوچندان می کند.

معاون فنی و راه‌های روستایی اداره کل راهداری و حمل ونقل جاده‌ای استان قم درخصوص مشخصات فنی طرح بهسازی محورروستایی حسین آباد نیزار عنوان کرد: طول مسیر پروژه افزون بر۳/۷ کیلومتر است .

محمدرضا زید آبادی میزان اعتبار تخصیصی این پروژه را افزون بر ۲۹ میلیارد ریال دانست و افزود: تمامی هزینه های اجرایی این طرح، از محل اعتبارات ملی – استانی تامین شده است.

وی دربخش دیگری از این خبر به اهم اقداماتی که درقالب اجرای پروژه بهسازی محور حسین آباد نیزار درحال انجام است اشاره و اظهار داشت: با توجه به اضمحلال و ترکهای متعدد ایجاد شده در سطح راه، نسبت به اجرای ماسه آسفالت به منظورنفوذ و رسوخ در ترکها و سپس اجرای روکش آسفالت آن، اقدام خواهد شد.

زیدآبادی بازه زمانی پروژه را یکماهه اعلام و افزود: ان شالله درصورت مساعد بودن شرایط جوی و عزم جدی متصدیان امر( اعم از کارفرما و مجری) و تعامل کاربرانی که از محل اجرای پروژه تردد می نمایند، درپایان اردیبهشت ماه سالجاری شاهد تکمیل و بهره برداری از طرح بهسازی این محورروستایی باشیم.