شناسهٔ خبر: 109010 - سرویس هواشناسی
نسخه قابل چاپ

کارشناس سازمان هواشناسی خبر داد:

رگبار و رعد و برق شدید در پایتخت/ وقوع پدیده گرد و غبار در نیمه غربی و مناطق جنوبی کشور

رعد و برق کارشناس سازمان هواشناسی از تقویت سامانه بارشی در برخی از استان‌ها، رگبار و رعد و برق شدید در پایتخت و وقوع پدیده گرد و غبار در نیمه غربی و مناطق جنوبی کشور خبر داد.

کبری رفیعی، کارشناس سازمان هواشناسی، در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی تازه‌ترین وضعیت جوی کشور را برای امروز، ۱۶ اردیبهشت و روزهای آتی اعلام کرد.

رفیعی در جریان تشریح وضعیت جوی کشور گفت: امروز و فردا در شمال غرب کشور، سواحل خزر، دامنه‌های جنوبی البرز در استان‌های قزوین، البرز، تهران، سمنان و بخش‌هایی از مرکز و جنوب کشور به ویژه دامنه‌های زاگرس مرکزی و جنوبی بارش باران را خواهیم داشت که در بعضی از ساعات به شکل رگبار باران و رعد و برق و وزش باد شدید موقتی و گاهی همراه با گرد و خاک خواهد بود.

وی با بیان اینکه طی این مدت در استان‌های خراسان رضوی، خراسان شمالی و کرمان بارش‌ها به شکل پراکنده رخ می‌دهد، عنوان کرد: اما فردا پایداری‌ها در بیشتر مناطق مذکور تقویت می‌شود و در مناطق مستعد احتمال بارش تگرگ وجود دارد، همچنین بیشترین بارش‌ها طی امروز و فردا به شمال غرب کشور، دامنه‌ها و ارتفاعات البرز مرکزی و زاگرس مرکزی مربوط می‌شود.

کارشناس سازمان هواشناسی با تاکید براینکه طی دو روز آینده در سواحل خزر و بخش‌هایی از شمال غرب کشور کاهش نسبی دما را خواهیم داشت، اظهار کرد: روز یکشنبه سامانه بارشی در نوار شمالی کشور از جمله شمال غرب، سواحل خزر، شمال شرق و دامنه جنوبی البرز فعال خواهد بود و مناطق شرق، جنوب شرق و جنوب کشور نیز گاهی رگبار و رعد و برق و وزش باد شدید موقتی را برای روز یکشنبه تجربه خواهند کرد.

رفیعی با اشاره به شکل‌گیری توده گرد و خاک در کشور عراق و انتقال آن به نوار غربی کشور، اظهار کرد: امروز برای نیمه غربی و مناطق جنوبی کشور پدیده گرد و غبار را پیش بینی می‌کنیم که سبب کاهش کیفیت هوا و دید افقی در این مناطق خواهد شد.

وی افزود: روز شنبه نیز مناطق غرب و مرکز کشور و استان‌های البرز، تهران و سمنان وزش باد شدید را خواهند داشت که در بعضی از نقاط پدیده گرد و خاک رخ می‌دهد.

کارشناس سازمان هواشناسی از مواج بودن مناطق شمالی خلیج فارس طی امروز خبر داد و گفت: روز یکشنبه اما پیش‌بینی می‌شود بخش‌های مرکزی این دریا مواج باشد و طی سه روز آینده دریای خزر مواج و متلاطم خواهد شد. تهران نیز امروز گاهی رگبار و رعد و برق و وزش باد شدید و گرد و خاک را خواهد داشت و حداکثر دما در تهران به ۲۹ درجه بالای صفر می‌رسد.