شناسهٔ خبر: 109026 - سرویس هواشناسی
نسخه قابل چاپ

کارشناس سازمان هواشناسی خبر داد:

کاهش محسوس دما در استان‌های شمال شرقی کشور/ تداوم بارش‌ها در برخی از استان‌ها

هواشناسی باران کارشناس سازمان هواشناسی گفت: هموطنان در شمال شرق کشور طی روزهای دوشنبه و سه‌شنبه با کاهش دمای پنج تا هشت درجه‌ای مواجه خواهند شد. 

کبری رفیعی، کارشناس سازمان هواشناسی، در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی تازه‌ترین وضعیت جوی کشور را برای امروز، ۱۷ اردیبهشت و روزهای آتی اعلام کرد.

رفیعی با بیان اینکه امروز به جز استان‌های ایلام و سیستان و بلوچستان در سایر مناطق کشور سامانه بارشی فعال خواهد بود، گفت: در برخی از ساعات رگبار باران،‌رعد و برق و وزش باد شدید موقتی و گاهی گرد و خاک و در مناطق مستعد سبب بارش تگرگ خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه فردا در مناطق جنوب غرب و غرب کشور بارش‌ها تضعیف خواهد شد، عنوان کرد: در سایر مناطق کشور شرایط جوی پایدار خواهد بود و روزهای دوشنبه تا چهارشنبه نوار شمالی کشور از این بارش‌ها بهره‌مند می‌شوند. 

کارشناس سازمان هواشناسی از وقوع پدیده گرد و خاک در کشور عراق و انتقال آن به ایران خبر داد و گفت: طی دو روز آینده در بخش‌هایی از استان‌های واقع در غرب، جنوب و شمال غربی پدیده گرد و خاک را خواهیم داشت که از روی کشور عراق به ایران منتقل می‌شود. 

رفیعی افزود: از نظر شرایط دمایی، هموطنان در شمال شرق کشور طی روزهای دوشنبه و سه‌شنبه با کاهش دمای پنج تا هشت درجه‌ای مواجه خواهند شد. 

وی با بیان اینکه آب‌های دریای خزر را تا روز یکشنبه مواج و متلاطم پیش‌بینی می‌کنیم، اظهار کرد:‌ آب‌های خلیج فارس و تنگه هرمز نیز تا روز سه‌شنبه مواج و متلاطم است؛ هرچند در سواحل گیلان،‌ مازندران و گلستان تا روز یکشنبه هشدار دریایی سطح زرد نیز منتشر شده است که افزایش ارتفاع امواج در ساحل تا دو و نیم متر را عنوان می‌کند.

کارشناس سازمان هواشناسی خاطرنشان کرد: آسمان تهران امروز،‌ شنبه، هفدهم اردیبهشت ماه، نیمه ابری است و در بعضی از ساعات رگبار، رعد و برق و وزش باد شدید موقتی را خواهد داشت. حداکثر دما در تهران امروز به ۲۸ درجه بالای صفر می‌رسد.