شناسهٔ خبر: 109030 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

به مناسبت روز ملی ایمنی حمل و نقل انجام گرفت؛

دیدار مدیرکل راهداری و حمل نقل جاده ای استان با نماینده ولی فقیه در کهگیلویه و بویراحمد

دیدار با نماینده ولی فقیه به مناسبت روز ملی ایمنی حمل و نقل مدیرکل راهداری و حمل نقل جاده ای بهمراه شورای معاونین اداره کل با نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه یاسوج دیدار کردند.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (کهگیلویه و بویراحمد)  محمدی مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان به همراه شورای معاونین اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان با آیت الله حسینی نماینده ولی فقیه در استان دیدار و گفتگو کرد.

محمدی با آرزوی قبولی طاعات و عبادات ‌و تبریک عید سعید فطر ، افزود : خوشبختانه در سفر ریاست محترم جمهوری به استان اعتبارات خوبی به اداره کل راهداری و حمل نقل جاده ای استان تخصیص داده شده و پروژه های خوبی در حوزه راه روستایی فعال هستند و به جد پیگیر و در تلاش هستیم که گرهی از مشکلات مردم باز کنیم.

محمدی با اشاره به وظایف و اقدامات راهداری و حمل و نقل جاده ای گفت: در ایام نوروز و در طرح نوروزی بیش از ۴ میلیون تردد خودرو در استان ثبت شد و رشد تردد بی نظیر داشتیم و جز استان‌های برتر در این زمینه بودیم و با مجموعه پلیس راه اورژانس و سایر دستگاه ها تعامل خوبی داشتیم.

مدیرکل راهداری با بیان اینکه تصادفات در کهگیلویه و بویراحمد نگران کننده است گفت: اکثر مسیرهای استان نیاز به جدا کننده دارد.

وی با اشاره به اینکه لزوم نصب جداکننده (نیوجرسی) در جاده های استان که بر عهده راه و شهرسازی است گفت: راه و شهرسازی در هر پروژه ای باید جدا کننده نصب کند و تحویل راهداری دهد که نصب جدا کننده خود هزینه های بالایی را برای راهداری دارد.

محمدی افزود: استاندار و معاون عمرانی در بحث اعتبارات حمایت های و توجه ویژه ای از راهداری استان داشته اند که جای تقدیر و تشکر ویژه دارد.

وی خاطرنشان کرد: در حوزه حمل و نقل یک میلیون و ۶۰۰ هزار تن در سال ۱۴۰۰ کالا در استان جابجا شد که ۱۵ درصد افزایش حمل کالا در استان داشتیم.

محمدی گفت: در حوزه جابجایی مسافر با ناوگان عمومی ۶۵۰ هزار نفر جابجا شد که رشد ۴ درصدی نسبت به سال قبل داشتیم .

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان افزود: در بحث پاسگاه های پلیس راه ۴ پاسگاه ثابت و یک پاسگاه قرارگاه مرکزی و ۳ پاسگاه سیار داریم.

این مسئول گفت:یک پلیس راه تحت عنوان پلیس راه لیکک_ بهبهان در این محور با اعتبارات ملی ساخته می شود.

محمدی با اشاره به لزوم وجود پلیس راه در محور پاتاوه دهدشت گفت:احداث پلیس راه جاده پاتاوه دهدشت نیز هماهنگی شده است و در دستور کار قرار گرفته است.

در ادامه این نشست آیت الله حسینی نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه یاسوج با قبولی طاعات و عبادات مردم استان و تبریک مسئولیت جدید به محمدی گفت: امروزه مسئولیت در نظام مقدس جمهوری اسلامی یک امری مقدس و پر اجر و پر ثواب هست.

آیت الله حسینی افزود : انسان باید با انگیزه الهی و مدنی و خدمت به مردم تلاش کند تا مشکلات رفع شود.

نماینده ولی فقیه در استان گفت:قطعا وقتی انگیزه ها الهی شد باید نیت صادقانه و تلاش در تقویت پایه های اسلام داشته باشیم

آیت الله حسینی با بیان اینکه کار راهداری یک کار حیاتی و با زندگی مردم سر کار دارد و مرتبط با زندگی روزمره مردم است ، افزود: کل زندگی مردم مرتبط با جاده هاست که راهداری متولی این کار است.

امام جمعه مرکز استان گفت:جاده که نباشد ارتباط برقرار نمی شود و زندگی مردم مختل می شود و راه مناسب از ضروریات زندگی هر جامعه ای است و جاده از زیرساخت های توسعه است.

آیت الله حسینی با اشاره به اینکه به برکت انقلاب اسلامی جاده و امکانات به مناطق مختلف استان آمد و جاده های مختلفی احداث شد که قبل از انقلاب راه ارتباطی مناسبی نداشتیم ، افزود: به برکت نظام مقدس جمهوری اسلامی در دورترین نقاط استان جاده احداث شد.

وی افزود: باید تلاش کنیم و جاده ها را ایمن تر کنیم تا از تصادفات جلوگیری شود.

وی با اشاره به لزوم رعایت نکات ایمنی در احداث جاده ها افزود: کسی که میخواهد در مرکز استان یا جای دیگری سرمایه گذاری کند باید راه ارتباطی مناسبی داشته باشد تا کالا را جابجا کند بنابراین راه ارتباطی مناسب زیربنای توسعه ی هر جامعه ای است.

آیت الله حسینی گفت: جاده پاتاوه دهدشت در آینده جوابگوی بار ترافیکی بالا نیست و احتیاج دارد باند دوم هم احداث شود تا جوابگوی بار سنگین عبور و مرور باشد.

نماینده ولی فقیه در استان با اشاره به اهمیت ایمن سازی و رفع نقاط حادثه‌خیز استان گفت: جاده ها را باید ایمن سازی کنیم برخی جاده های کهگیلویه و بویراحمد نا ایمن هستند و نیاز به رفع نقاط حادثه‌خیز است که باید در دستور کار دستگاه های متولی قرار گیرد.

آیت الله حسینی افزود : معلوم نیست چرا وضعیت جاده های کهگیلویه و بویراحمد اینگونه است که جاده ها بعد از مدتی خراب می شوند.

وی با بیان اینکه نظارت بر جاده ها افزایش پیدا کند گفت: نظارت بر جاده ها جدی تر شود ، کار راهداری کار مهم و حساسی است و با زندگی مردم سر کار دارد و بحث مرگ و زندگی است.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه یاسوج با اشاره به لزوم رعایت نکات ایمنی در رانندگی توسط مردم ، گفت: مردم نیز باید با احتیاط رانندگی کنند تا تصادفات جاده ای کاهش پیدا کنند.