شناسهٔ خبر: 109032 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

در گردهمایی تشکل های صنفی بخش حمل و نقل مسافر کشور در کرمان مطرح شد:

ضرورت رونق سفرهای جاده ای با استفاده از فناوری‌های نوین

ضرورت رونق سفرهای جاده ای با استفاده از فن آوری های نوین سرمایه گذاران بخش حمل و نقل جاده ای مسافر به دنبال رونق سفرهای جاده ای از طریق استفاده از فن آوری های نوين باشند.

به گزارش پايگاه خبری وزارت راه و شهرسازی از كرمان، داریوش باقرجوان مديركل دفتر حمل و نقل مسافر این سازمان در گردهمايی مسئولان تشکل های صنفی بخش حمل و نقل مسافر کشور در کرمان، هدف از این گردهمایی را بررسی رويكرد ها، چالش ها و نقاط ضعف و قوت این بخش در سال گذشته اعلام کرد و با بیان اهداف و برنامه های پيش رو گفت: در سال گذشته بعد از ۱۲ سال، میزان جابه جايی سفر با اتوبوس ۱۲+ درصد شد که اعتماد و رضايت مردم در این میان بسيار اهميت دارد و لازم است بخش حمل ونقل مسافر در حفظ و افزایش این اعتماد تلاش کند.

وی با اشاره به شعار سال ۱۴۰۱ «توليد، دانش بنيان، اشتغال آفرينی»خاطرنشان كرد: امروزه عصر فن آوری اطلاعات است و ما بايد جذابيت هایی ایجاد كنيم تا مردم به استفاده از ناوگان عمومی ترغیب شوند.

مديركل دفتر حمل و نقل مسافر سازمان با اشاره به اين كه اساس و محور تجارت و سرمايه گذاری، داده های درست و تحليل مناسب است، خاطر نشان کرد: استفاده از توان سرمايه گذاران بخش حمل و نقل مسافر در توسعه بخش حمل و نقل جاده ای مورد توجه وزارت راه و شهرسازی است.

باقرجوان با اشاره به ظرفیت خروجی ۳۰۰ تا ۴۰۰ دستگاه اتوبوس به طور روزانه در پايانه حمل و نقل مسافر كرمان اظهار داشت: در سال جاری، از سامانه جامع حمل و نقل مسافر کشور رونمايی می شود و ارزش افزوده ای كه در اين بخش به دست می آيد، در همين بخش سرمايه گذاری خواهد شد.

وی افزود: بررسي های ميدانی نشان می دهد كه ۷۰ درصد درآمدهای حمل توشه غیر همراه مسافر از بخش حمل و نقل خارج شده و در بخش های ديگر سرمايه گذاری می شود، در حالی که بازگشت و سرمایه گذاری مجدد باید در همین بخش انجام شود تا زمینه رشد و توسعه بخش حمل و نقل مسافر فراهم شود.

مدیر کل دفتر حمل و نقل مسافر سازمان خاطرنشان كرد: مخاطرات و هزينه های زيادی در سفر با خودروهای شخصی وجود دارد و ايمنی سفر در این خصوص اهمیت زیادی داشته و استفاده از ناوگان عمومی از جهات مختلفی به صرفه تر است لذا سرمايه گذاران نيز با ارائه خدمات مناسب و مطلوب تر باید اعتماد عمومی را به استفاده از ناوگان عمومی جلب کنند.

باقرجوان تصریح کرد: زمانی كه تعدادی از افراد در يك قالب و تشكل جمع می شوند و ايفای نقش می كنند، قطعا توان هم افزايی درخور توجهی خواهند داشت و سرمايه گذاران در بخش حمل و نقل مسافر می توانند با تلاش و خدمت رسانی به بازگشت سرمايه خود نیز دست یابند.

بر اساس این گزارش، در اين نشست احسان عراقی زاده مديركل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان كرمان نیز با اشاره به نگهداری ۱۳ هزار و ۷۰۰ کیلومتر جاده در استان کرمان توسط این اداره کل گفت: حدود ۸۷۰ دستگاه اتوبوس، ۲۳۱۰ دستگاه سواری کرایه بین شهری و حدود ۱۳۲۰ دستگاه مینی بوس کار جابه جایی مسافران برون شهری را در قالب ۸۷ شرکت و موسسه حمل و نقل مسافری انجام می دهند که در سال گذشته در این خصوص، ۷/۷ میلیون نفر مسافر با رشد ۵۶ درصدی جا به جا شدند.

وی تصریح کرد: مجموعه مدیران شرکت ها و موسسات مسافربری، مالکان و رانندگان بخش حمل و نقل مسافر کشور در قالب اجتماعات و تشکل های صنفی برای ساماندهی این بخش توانایی های بالقوه زیادی دارند که می توانند مشکلات بخش مسافر را برطرف کرده و بهترین خدمات را به مردم ارائه دهند.

لازم به ذکر است، در اين نشست، اعضای كانون انجمن های صنفی شركت های حمل و نقل مسافر كشور و كانون انجمن های صنفی رانندگان بخش مسافر كشور حضور داشتند.