شناسهٔ خبر: 109038 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیر کل راهداری وحمل ونقل جاده ای استان اردبیل خبرداد:

بازگشایی محور گیوی - خلخال

راه روستایی مدیر کل راهداری و حمل ونقل جاده ای استان اردبیل از بازگشایی محور گیوی- خلخال خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی از اردبیل، کلیم اله وثوقی در بازدید از عملیات بازگشایی محور گیوی -خلخال گفت: این محور دوم اردیبهشت ماه جاری بر اثر رانش و لغزش کوه مسدود شده بود که امروز با تلاش شبانه روزی همکاران راهداری استان اردبیل بازگشایی شد.

 دبیرکمیسیون مدیریت اجرائی ایمنی حمل و نقل استان اردبیل با اشاره به اینکه بعد از مسدود شدن این محور با بررسی اولیه مشخص شد که حدود ۱۰۰ متر بالاتر از محل رانش اولیه حالت لغزش و رانش وجود دارد اظهار کرد: در صورت عدم برداشتن آن احتمال رانش  و مسدود شدن دوباره این نقطه وجود داشت  به همین علت، رانش از ارتفاع بالاتر برداشته و سبک‌ سازی شد.

 عضو شورای ترافیک استان اردبیل با بیان اینکه همکاران راهداری استان اردبیل با ۲۰ دستگاه ماشین آلات سنگین از همان  روز وقوع رانش عملیات بازگشایی را آغاز کردند تصریح کرد: با تلاش شبانه روزی راهداران ساعی حدود ۵۰ هزارمتر مکعب در این نقطه عملیات خاکبرداری انجام  و مسیر ایمن سازی شد.

 مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان اردبیل علت تاخیر در بازگشایی این  مسیر را همان رانش از ارتفاع بالاترعنوان کرد و افزود: باید برای برطرف کردن رانش اقدام  و مسیر ایمن سازی می‌شد که با تلاش شبانه روزی همکاران این عملیات امروز پایان یافت و مسیر قابل بهره برداری برای مردم می باشد.