شناسهٔ خبر: 109050 - سرویس هواشناسی
نسخه قابل چاپ

سازمان هواشناسی هشدار دریایی سطح نارنجی صادر کرد؛

افزایش سرعت باد و ارتفاع امواج/محدودیت در فعالیت‌های دریایی

امواج دريا طوفان سازمان هواشناسی با انتشار هشدار دریایی سطح نارنجی از نفوذ سامانه افزایش میزان سرعت باد و ارتفاع امواج در ساحل و فراساحل خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، بر اساس اطلاعیه سازمان هواشناسی کشور، سامانه افزایش میزان سرعت باد، با سمت شمال غربی - جنوب غربی از بعد از ظهر دوشنبه نوزدهم اردیبهشت ماه آغاز شده و تا سه‌شنبه بیستم اردیبهشت ادامه دارد.

نوع مخاطره افزایش ارتفاع امواج در ساحل و فراساحل بین ۱/۵ تا ۲/۵ متر اعلام شده است.

منطقه اثر آن در روز دوشنبه شرق خلیج فارس و غرب تنگه هرمز، در مناطق ساحلی و دور از ساحل استانهای بوشهر و هرمزگان و روز سه‌شنبه شرق خلیج فارس، تنگه هرمز و دریای عمان، در مناطق ساحلی و دور از ساحل استانهای جنوب بوشهر، هرمزگان و سیستان و بلوچستان خواهد بود.

اثر مخاطره نیز خطر غرق شدن شناگران، آسیب به قایق های تفریحی و شناورهای سبک، اختلال در تردد شناورهای نیمه سنگین، خسارت به قفس‌ها و پاره شدن تورهای صیادی و خسارت به تاسیسات دریاییاعلام شده است.

سازمان هواشناسی به ممنوعیت شنا، جمع آوری تورها و وسایل صیادی، اجتناب از تردد با قایق‌های تفریحی و شناورهای سبک، احتیاط تردد با شناورهای نیمه سنگین، محدودیت در فعالیت‌های دریایی و تمهیدات لازم جهت پیشگیری از هر گونه خسارت توصیه کرده است.