شناسهٔ خبر: 10906 - سرویس هوایی
نسخه قابل چاپ

عابدزاده در آیین بدرقه نخستین گروه از حجاج:

ایمنی پرواز اولویت سازمان هواپیمایی در طول عملیات حج/ باید به فردای پس از محدودیت‌های بین‌المللی فکر کرد

علی عابدزاده معاون وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه پروازهای رفت حجاج از امروز اول شهریورماه آغاز می‌شود و تا ۲۶ شهریور ادامه خواهد داشت گفت: باید به فردای پس از محدودیت‌های بین‌المللی فکر کرد تا ابزارهای لازم برای ورود به صحنه رقابت‌های حمل و نقل منطقه‌ای و جهانی سالم و همچنین رسیدن به این اهداف فراهم شود.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، علی عابدزاده امروز یکشنبه یکم شهریور در آیین بدرقه نخستین گروه حجاج در سال ۹۴ از فرودگاه امام خمینی (ره) اظهار کرد: پروازهای رفت حجاج از امروز اول شهریورماه آغاز می‌شود و تا ۲۶ شهریور ادامه خواهد داشت که در این مدت ۲۲۳ پرواز صورت می‌گیرد که ۱۲۱ پرواز مربوط به عملیات مدینه اول و ۱۰۲ پرواز نیز مربوط به عملیات مدینه بعد خواهد بود.

معاون وزیر راه و شهرسازی ادامه داد: پروازهای برگشت حجاج نیز از ششم مهر ماه آغاز می‌شود و تا ۲۵ مهر ادامه خواهد داشت که در این مدت ۲۱۸ پرواز انجام می‌شود و در مجموع در عملیات رفت و برگشت حجاج ۴۴۱ پرواز از فرودگاه‌های میزبان حجاج صورت می‌گیرد.

وی افزود: ایام حج و انجام این فریضه الهی به فعالیت‌های بخش هوایی معنویت خاصی می‌بخشد. سازمان هواپیمایی کشوری جلب رضایت زائران خانه خدا را از موفقیت‌های خود می‌داند همانطور که خروجی تمامی تلاش‌ها خدمت به مردم است.

عابدزاده با اشاره به حساسیت پروازهای حج ادامه داد: فرایندهای انجام به موقع پروازها از طرف بخش های مختلف فرودگاهی و شرکت‌های هواپیمایی باید مورد توجه ویژه قرار گیرد؛ ضمن اینکه انجام پروازهای ایمن و سلامت از اولویت نخست سازمان هواپیمایی کشوری در طول انجام پروازهای حج خواهد بود و در این دوره زمانی باید خدمات مناسب و متناسب با شان و مرتبه زائران ارائه شود.

معاون وزیر راه و شهرسازی با تاکید بر تلاش این سازمان برای انجام پروازهای به موقع و تکریم زائران اظهار کرد: در طول انجام پروازهای حج دستگاه‌های مربوطه نیز از جمله شرکت فرودگاه‌های کشور در جهت فراهم کردن زمینه انجام پروازها از ۱۹ فرودگاه کشور تلاش‌های قابل تقدیری انجام داده‌اند. ضمن اینکه از مسئولان شرکت‌ فرودگاه‌های کشور، شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی (هما)، شرکت هواپیمایی ماهان و شرکت هواپیمایی سعودی باید قدردانی شود.

رئیس سازمان هواپیمایی کشور با بیان این‌که در طول عملیات رفت و برگشت زائران به سرزمین وحی ۶۴ هزار و ۱۰۰ زائر از طریق ۴۴۱ پرواز انتقال داده می‌شوند گفت: فرودگاه نقطه آغاز نگاه‌ها و مبتدای قضاوت‌ میهمان‌های خارجی است، بنابراین عملکرد زائران ایرانی بیانگر هویت جمهوری اسلامی ایران است.

عابدزاده ادامه داد: باید به فردای پس از محدودیت‌های بین‌المللی فکر کرد تا ابزارهای لازم برای ورود به صحنه رقابت‌های حمل و نقل منطقه‌ای و جهانی سالم و همچنین رسیدن به این اهداف فراهم شود که این اهداف جز با همت و هماهنگی دستگاه‌های مربوطه میسر نمی‌شود./

نظر شما