شناسهٔ خبر: 109068 - سرویس هواشناسی
نسخه قابل چاپ

کارشناس هواشناسی خبر داد؛

بارش باران و وزش باد تا پایان هفته/انتقال گرد و خاک عراق به کشور

باران کارشناس سازمان هواشناسی از بارش باران از امروز تا آخر هفته و انتقال گرد و خاک عراق طی دور وز آینده به کشور خبر داد.

امین حسین نقشینه کارشناس سازمان هواشناسی، در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی تازه‌ترین وضعیت جوی کشور را برای امروز، ۱۸ اردیبهشت و روزهای آتی اعلام کرد.

نقشینه خاطرنشان کرد: در نوار شمالی کشور از شمال غرب سواحل دریای خزر و شمال شرق مناطقی از شرق مرکز و جنوب رگبار باران گاهی همراه با رعد و برق و وزش باد شدید خواهد بود و در مناطق مستعد امکان تگرگ نیز وجود دارد.

وی افزود: برای دامنه‌های جنوبی البرز در استان‌های قزوین، البرز، تهران، سمنان، مرکزی، قم و اصفهان هم این شرایط وجود خواهد داشت و فردا و پس فردا شرایط رگباری در شمال شرق و شمال غرب، سواحل شمال، ارتفاعات رشته کوه البرز وجود دارد که گاهی با رعد و برق و باد شدید همراه می‌شود.

نقشینه خاطر نشان کرد: روز چهارشنبه برای آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، اردبیل، غرب گیلان، ارتفاعات البرز مزکزی، خراسان شمالی، شمال خراسان رضوی این شرایط ایجاد می‌شود و سایر مناطق کشور جوی آرام خواهند داشت.

کارشناس هواشناسی گفت: پنجشنبه برای شمال شرق، سواحل دریای خزر و ارتفاعات البرز رگبار به وجود می‌آید.

وی ادامه داد: طی ۵ روز آینده استان‌های غرب کشور به ویژه در ساعات بعد از ظهر وزش باید نسبتا شدید خواهند داشت.

نقشینه تاکید کرد: طی دو روز آینده همچنان در برخی نقاط از استان‌های غرب و جنوب غرب، انتقال گرد و خاک عراق پیش‌بینی می‌شود.

به گفته کارشناس هواشناسی دما فردا و پس فردا در شمال شرق کشور ۵ تا ۱۰ درجه کاسته خواهد شد و دریای خزر نیز طی ۳ روز آینده مواج  متلاطم است.

نقشینه اظهار کرد: فردا خلیج فارس و سه شنبه و چهارشنبه شرق خلیج فارس، تنگه هرمز و دریای عمان نیز مواج و متلاطم می‌شود.

وی افزود: دمای هوای تهران برای امروز، وزش باد گاهی شدید و احتمال رگبار و رعد و برق پیش‌بینی می‌شود.

نقشینه تاکید کرد: بیشینه دمای امروز ۲۶ و فردا و پس فردا ۲۵ درجه خواهد شد و کمینه دما در شمیرانات ۱۴ و در مهرآباد ۱۸ درجه پیش‌بینی می‌شود.

وی گفت: طی ۳ روز آينده نیز تهران گاهی وزش باد شدید خواهد داشت.