شناسهٔ خبر: 109086 - سرویس بنادر و دریانوردی
نسخه قابل چاپ

سفیر بلاروس در بازدید از بندر شهید رجایی مطرح کرد؛

علاقمندی بلاروس به استفاده از ظرفیت‌های بندر شهید رجایی و بندر امیرآباد

سفیر بلاروس در بندر شهید رجایی سفیر فوق‌العاده و تام‌الاختیار جمهوری بلاروس در ایران گفت: بلاروس تمایل زیادی به همکاری تجاری با ایران دارد و در این رابطه ظرفیت‌های بندر شهید رجایی و بندر امیرآباد حایز اهمیت است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، دمیتری کالتسوف در بازدید از بندر شهیدرجایی با بیان اینکه جمهوری بلاروس تمایل زیادی به همکاری تجاری با ایران دارد و در این رابطه ظرفیت‌های بندر شهید رجایی و بندر امیرآباد حایز اهمیت است، تصریح کرد: بلاروس برای همکاری های تجاری انواع کالاهای خود می‌تواند از ظرفیت بنادر و راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران استفاده ‌کند. 

وی با بیان اینکه بلاروس و ایران نقاط مشترک زیادی برای همکاری دارند، یادآور شد: امکانات و زیرساخت‌های بندر شهید رجایی و توسعه همکاری‌های تجاری بین دو کشور دارای اهمیت ویژه‌ای برای بلاروس است.

کالتسوف خاطرنشان کرد: آماده‌ایم سطح مبادلات تجاری را ارتقا دهیم و زمینه حضور و سرمایه گذاری شرکت‌های ایرانی را در کشورمان فراهم کنیم.

علیرضا محمدی کرجی‌ران؛ مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان نیز در تشریح ظرفیت‌ها و مزیت‌های بندر شهید رجایی بیان کرد: ۸۰ درصد ترانزیت کشور از طریق بندر شهید رجایی انجام و ۷۵ درصد کانتینرهای ایران و ترانزیتی از این بندر تخلیه و بارگیری می‌شود.

وی با بیان اینکه بندر شهید رجایی تجربه تخلیه و بارگیری ۲ میلیون و ۷۰۰ هزار TEU کانیتنر در کارنامه خود داشته است، افزود: سال گذشته حدود ۱,۷ میلیون TEU کانتینر از بندر شهید رجایی تخلیه و بارگیری شد.

محمدی کرجی ران از دیگر مزیت‌های بندر شهید رجایی اتصال این بندر به راه‌ آهن عنوان کرد و ادامه داد: بیش از ۵۵ کیلومتر خط راه آهن در این بندر وجود دارد. 

به گزارش سازمان بنادر و دریانوردی، سفیر فوق‌العاده و تام‌الاختیار جمهوری بلاروس در ایران و هیات همراه با مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان دیدار و در مورد چگونگی توسعه روابط تجاری گفت‌وگو کردند.