شناسهٔ خبر: 109091 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

سرپرست اداره راهداری و حمل ونقل جاده ای دیهوک اعلام کرد:

ساخت و سازهای غیرمجاز در حریم جاده‌ها، عاملی مهم در بروز سوانح جاده‌ای

آخوندی - فردوس.jpg سرپرست اداره راهداری و حمل ونقل جاده ای دیهوک گفت: ساخت و ساز غیر مجاز در حریم راه یکی از عوامل تاثیر گذار در بروز سوانح و تلفات انسانی حاصل ازتصادفات رانندگی محسوب می شود.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی از خراسان جنوبی، احمد آخوندی، سرپرست اداره راهداری و حمل ونقل جاده ای دیهوک گفت: هرگونه ساخت و ساز در حریم ۱۰۰ متری جاده‌ها ممنوع بوده و منوط به اخذ مجوز از اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان است.

وی، افزود: حفظ  حریم و نگهداری از راه ها و ابنیه فنی راهها از وظایف ذاتی راهداری است.

 آخوندی با اشاره به اینکه مقابله با تجاوز به حریم راه ها از وظایف متولیان راه ها است، ادامه داد: با توجه به اهمیت این موضوع در بروز سوانح جاده ای، بلافاصله بعد از مشاهده یا گزارش ساخت و سازهای غیر مجاز، این اداره با جدیت نسبت به اعمال قوانین مربوطه اقدام می‌کند.

سرپرست اداره راهداری و حمل و نقل جاده ای دیهوک ضمن تذکر به تمامی افراد متخلف و فرصت طلبی که به هر نحوی در صدد تصرف و تجاوز به حریم راه ها هستند اظهار کرد: این اداره ضمن تعامل با تمامی ادارات و دستگاه های دولتی ذیربط باجدیت با هرگونه قانون گریزی و قانون شکنی مقابله می‌کند و این گونه تصرفات و ساخت و سازها در هر مرحله ای که باشند قطعاً تخریب می‌شوند چرا که تجاوز به حریم راهها تجاوز به حقوق و حریم عموم مردم است.

آخوندی افزود: کوه نویسی، تپه نویسی و دیوارنویسی در حاشیه راه ها از مواردی هستند که باعث حواس پرتی راننده و برخورد با ساخت و سازهای غیرمجاز می شود و این موضوع منجر به کاهش ایمنی تردد درجاده‌ها شده و برای کاربران جاده‌ای ، سوانح خطرناکی را در پی خواهد داشت.

وی در پایان خاطرنشان کرد: متقاضیان ساخت و سازهای خارج از حریم در محورهای مواصلاتی سطح بخش باید برای کسب مجوز و تکمیل پرونده به اداره راهداری و حمل ونقل جاده ای دیهوک مراجعه کنند و مسافران نیز در صورت مشاهده هرگونه ساخت و ساز غیرقانونی مراتب را به شماره تلفن ۰۵۶۳۲۸۴۳۰۷۷ یا با سامانه ۱۴۱ اطلاع دهند.