شناسهٔ خبر: 109092 - سرویس مسکن و شهرسازی
نسخه قابل چاپ

مدیرعامل شرکت عمران شهر جدید علوی در استان هرمزگان اعلام کرد؛

تامین صددرصدی زمین در شهر جدید علوی بابت طرح نهضت ملی مسکن/ تخصیص ۳۵۸ قطعه زمین ۵۰۰ متری برای ساخت ۲۵۰۶ واحد در این شهر جدید

نهضت ملی مسکن مدیرعامل شرکت عمران شهر جدید علوی از تخصیص ۳۵۸ قطعه زمین ۵۰۰ متری برای ساخت ۲۵۰۶ واحد نهضت ملی مسکن در این شهر خبر داد.

نستور درخشنده‌پور مدیرعامل شرکت عمران شهر جدید علوی در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، درباره آخرین وضعیت اجرای طرح نهضت ملی مسکن در این شهر، گفت: سهمیه شهر جدید علوی در طرح ۲۵۰۶ واحد است که می‌بایست طی یک سال آینده ساخته شود. ۱۰۰ درصد زمین مورد نیاز برای اجرای طرح هم بدون معارض، تامین و قراردادهای آن هم یا منعقد شده و یا در حال انعقاد است و تا دهم خرداد منعقد می‌شود.

وی افزود: پیمانکارها شروع به کار کرده‌اند و عملیات آماده‌سازی زمین‌ها برای شروع ساخت واحدها آغاز شده است. در حال حاضر عملیات ساخت ۵۰۰ واحد آغاز شده است و تا نیمه دوم خردادماه عملیات ساخت مابقی واحدها که بیش از ۲۵۰۰ واحد است، در شهر جدید علوی آغاز خواهد شد.

درخشنده‌پور با اشاره به شیوه طراحی واحدهای نهضت ملی مسکن هم عنوان کرد: هر بلوک در ۷ واحد (۲ طبقه روی پیلوت) طراحی شده و به تائید سازمان نظام مهندسی هم رسیده است که در یک قطعه زمین ۵۰۰ متری ساخته خواهد شد.

مدیرعامل شرکت عمران شهر جدید علوی ادامه داد: ۱۳ هزار نفر در طرح نهضت ملی مسکن در شهر جدید علوی ثبت نام کردند که حدود ۱۵۰۰ نفر پالایش شدند و در حال حاضر هم ۷۰۰ نفر افتتاح حساب انجام داده‌اند و به بانک عامل معرفی شده‌اند و تاکنون هم تقریبا ۳۰۰ نفر واریز وجه را انجام داده‌اند.

وی با بیان اینکه در بندرعباس به دلیل شرایط توپوگرافیک امکان واگذاری زمین وجود نداشت و به همین خاطر اداره‌کل راه و شهرسازی استان متقاضیان را به شهر جدید علوی سوق داد، گفت: در شهر جدید علوی همه زیرساخت‌ها از آب و برق گرفته تا زمین مناسب فراهم است و هم اکنون ما به اندازه همان ۲۵۰۶ واحد اولیه برنامه‌ریزی لازم را انجام دادیم.

به گفته درخشنده‌پور، پروانه‌های این تعداد واحد صادر و زمین‌هایشان تخصیص داده شده است و طراحی لازم انجام شده است و ۵۰۰ واحد آن تحویل پیمانکار شده است و مابقی هم تا هفته اول خرداد تحویل داده می‌شود. در مجموع ۳۵۸ قطعه زمین ۵۰۰ متری برای طرح نهضت ملی مسکن تخصیص داده شده است.