شناسهٔ خبر: 109093 - سرویس هوایی
نسخه قابل چاپ

مدیرکل آتش نشانی شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی اعلام کرد:

افزایش مهارت آتش‌نشانان مهم ترین اولویت سال جاری است/ استانداردترین تجهیزات را در اختیار داریم

آتش نشانی- فرودگاه مدیرکل آتش نشانی و هدایت زمینی هواپیما شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران گفت: افزایش مهارت و آموزش نیروها مطابق با استانداردهای جهانی مهم ترین هدف اداره کل آتش نشانی و هدایت زمینی هواپیما در سال جاری است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، حمید حاجی بیگی مدیرکل آتش نشانی و هدایت زمینی هواپیما شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران ضمن اشاره به مهم ترین برنامه این مجموعه در سال جاری گفت: افزایش مهارت و آموزش نیروها مطابق با استانداردهای جهانی مهم ترین هدف اداره کل آتش نشانی و هدایت زمینی هواپیما در سال جاری است

حاجی بیگی بیان کرد: سالانه بین ۵ تا ۱۰ درصد نیروهای آتش نشانی در آستانه بازنشستگی قرار می‌گیرند و لذا در سال‌های آینده نیازمند این هستیم تا از هم‌اکنون برای ورود نیروهای توانمند و افزایش مهارت آن‌ها برنامه ریزی و تلاش کنیم.

وی با بیان اینکه نیروی انسانی از اهمیت بالایی در اداره کل ایمنی و آتش‌نشانی برخوردار است عنوان کرد: با جدیت بدنبال سختی کار کارکنان هستیم تا نیروهای آتش‌نشانی بتوانند از مزایای آن بهره مند شوند.

مدیرکل آتش نشانی و هدایت زمینی هواپیما گفت: سال گذشته ۴۹ نفر از طریق آزمون و ۱۱ نفر از سایر واحدها به مجموعه آتش‌نشانی اضافه شده و ۴۵۰ ساعت تحت آموزش قرار گرفتند.

حاجی بیگی تصریح کرد: در حال حاضر نیروهای آتش نشانی از تجربه بسیار خوبی برخوردار هستند اما اگر از هم اکنون در بحث نیروی انسانی به فکر آینده نباشیم بدون شک در ۵ سال آینده با مشکلاتی در این حوزه مواجه خواهیم شد.

وی ضمن تقدیر از عملکرد آتش نشانان در عملیات‌های زمستانی خاطرنشان کرد: زمستان سال گذشته نیروهای آتش‌نشان حداقل هفته ای یک‌بار در غرب کشور، اردبیل، تبریز و ارومیه عملیات انجام دادند و خوشبختانه در بحث برف‌روبی و اطفای حریق عملکرد بسیار خوبی از خود به نمایش گذاشتند.

مدیرکل آتش نشانی و هدایت زمینی هواپیما با اشاره به ارائه دستورالعمل‌های جدید به فرودگاه‌های کشور گفت: از سال گذشته آخرین SNOWTAM فرودگاهی با فرمت جدید به نیروهای سراسر کشور آموزش داده شد تا هر نوع بارشی را گزارش کنند.

حاجی بیگی ادامه داد: امسال در بحث بهسازی برنامه های بسیار مهمی تدارک دیده شده و تمام ماشین های قدیمی و مستهلک اورهال خواهند شد.

وی همچنین بر ضرورت وجود سیمیلاتور هواپیما جهت آموزش مهارت افزایی کارکنان و رسیدن به استانداردهای روز جهانی تاکید کرد گفت: دو مقوله آموزش و ایمنی از اهمیت بالایی برخوردار است و با وجود اینکه در حال حاضر دسترسی به شبیه ساز به عنوان یکی از ابزارهای مهم آموزشی نداریم، با این حال تلاش کرده ایم تا با استفاده از فیلم های آموزشی، بخشی از آموزش های پیشرفته دنیا به نیروهای آتش نشان ارائه شود.

به گزارش شرکت فرودگاه‌ها؛ حاجی بیگی با بیان اینکه، اداره کل ایمنی و آتش نشانی نخستین اداره کلی است که از ظرفیت های آموزشی به طور کامل بهره برده است گفت: در حال حاضر به دنبال این هستیم که سیمیلاتور دمو اتک و اتاق دود را در تمام فرودگاه‌های کشور عملیاتی کنیم. این سیمیلاتور هم اینک در فرودگاه مشهد عملیاتی است.

وی با اشاره به آخرین وضعیت اعلان اطفای حریق فرودگاه‌های کشور گفت: از سه سال گذشته که کنترل سیستم اعلام اطفای حریق به اداره کل ایمنی و آتش‌نشانی واگذار شده تا به امروز، سیستم اطفای حریق ساختمان مرکزی شرکت‌ فرودگاه‌ها تکمیل، بخشی زیادی از سیستم اطفای مرکز کنترل فضای کشور انجام و فرودگاه‌ مهرآباد نیز مطالعات انجام شده و در حال برگزاری مناقصه است‌.