شناسهٔ خبر: 109099 - سرویس مسکن و شهرسازی
نسخه قابل چاپ

مدیرکل راه و شهرسازی استان اعلام کرد:

تامین زمین برای ساخت ۴۵۰۰ واحد مسکونی طرح نهضت ملی مسکن در کردستان/تامین زمین برای ساخت ۱۵۰۰ واحد در سنندج

پنج هزار و ۲۵۱ واحد مسکونی طرح نهضت ملی مسکن سیستان و بلوچستان تا پایان سالجاری مدیرکل راه و شهرسازی استان کردستان از تامین زمین برای ساخت ۴۵۰۰ واحد مسکونی طرح نهضت ملی مسکن در این استان خبر داد.

عرفان مرادی، مدیرکل راه و شهرسازی استان کردستان، در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی،‌ میزان ثبت نام کنندگان طرح نهضت ملی مسکن در استان را ۱۴۵ هزار نفر اعلام کرد و گفت: تا به امروز پالایش اولیه‌ای که از سوی وزارت راه و شهرسازی انجام می‌شود، ۶۴ هزار نفر واجد شرایط شناخته شدند که در مرحله تایید اولیه قرار دارند.

وی با بیان اینکه با بهره‌گیری از یک کارگزار به صورت مداوم ثبت نام کنندگان پالایش می‌شوند، عنوان کرد: در اقدام ملی مسکن نیز حدودا ۲۲ هزار متقاضی وجود داشت که ۱۱ هزار نفر واجد شرایط شناخته شدند و از این تعداد هفت هزار و ۴۰۰ نفر واریز وجه انجام دادند که از تعداد واریزکنندگان نیز برای چهار هزار و ۵۰۰ نفر در کل استان تامین زمین شد و برای یکهزار نفر باقی مانده پیگیر زمین هستیم.

مرادی با تاکید براینکه با جدیت درحال پیگیری تامین زمین‌های مورد نیاز هستیم تا افراد واریز کننده وجه به صورت کامل به پروژه‌ها وصل شوند، گفت: برای تمامی متقاضیان با فرض ۷۰ درصد واجد شرایط بودن،‌ استان حدودا به دو هزار هکتار زمین نیاز دارد که از این میزان فقط ۲۷۷ هکتار تامین شده است.

مدیرکل راه و شهرسازی استان کردستان به تفکیک میزان واریز وجه در شهرهای کردستان پرداخت و اظهار کرد: در مریوان ۵۲ نفر واریز وجه انجام داده‌اند که برای این تعداد درحال آماده‌سازی زمین هستیم و پروژه هنوز آغاز نشده است.

مرادی افزود: در بانه حدود ۳۲ نفر وجه را واریز کرده‌اند و در این شهرستان نیز در حال آماده‌سازی زمین هستیم؛‌ همچنین در شهرستان سقز ۸۷۰ نفر واریزی وجه ثبت شده است که برای یکهزار و ۱۷۰ واحد زمین را به پیمانکار تحویل داده‌ایم و در مرحله فونداسیون است.

به گفته وی در شهرستان دیوان دره ۱۹۶ نفر واریز وجه را انجام داده‌اند.

مرادی از صدور سه هزار پروانه خبر داد و عنوان کرد:‌ در شهر بیجار حدود ۴۰ واحد ثبت شده و از آنجایی که جمعیت این شهر زیر یکصد هزار نفر است، زمین را در اختیارشان قرار دادیم و به صورت گروه‌های سه تا پنج نفره ساخت و ساز را انجام می‌دهند. همچنین در شهرستان دهگلان برای ۲۵ واحد قرار بر ساخت مسکن است و مشغول ساخت هستند.

وی با اشاره به ساخت ۷۲ واحد در شهرستان قروه، گفت: احتمال می‌دهیم این واحدها تا مردادماه سال جاری آماده افتتاح شود؛ همچنین در کامیاران یک هزار و ۹۵۰ نفر واریز وجه انجام داده‌اند که برای یک هزار و ۴۰۰ نفر زمین تامین کرده‌ایم و بالغ بر ۵۰۰ نفر نیز مشغول کار هستند.

مدیرکل راه و شهرسازی استان کردستان خاطرنشان کرد: در سنندج سه هزار و ۱۸۰ نفر واریزی وجه به ثبت رسیده است و حدودا ۳۴۰ واحد در مرحله سقف دوم هستند؛ برای حدود یک هزار و ۵۰۰ واحد نیز زمین تامین کرده و تحویل سازنده داده‌ایم.