شناسهٔ خبر: 109102 - سرویس هواشناسی
نسخه قابل چاپ

سازمان هواشناسی هشدار دریایی سطح نارنجی صادر کرد؛

افزایش سرعت وزش باد و ارتفاع امواج/خطر غرق شدن شناگران

دریای خزر- طوفان- موج- تلاطم سازمان هواشناسی با انتشار هشدار دریایی سطح نارنجی از افزایش سرعت وزش باد (شمال غربی - جنوب غربی) خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، بر اساس اطلاعیه سازمان هواشناسی کشور، این سامانه از ظهر دوشنبه نوزدهم اردیبهشت ماه آغاز شده و تا چهارشنبه بیست و یکم اردیبهشت ادامه دارد.

نوع مخاطره این سامانه افزایش ارتفاع مواج در ساحل بین ۱/۵ تا ۲/۵ متر و در فراساحل تا ۳ متر اعلام شده است.

منطقه اثر این سامانه روز دوشنبه نیمه شرقی خلیج فارس و غرب تنگه هرمز، در مناطق ساحلی و دور از ساحل استان‌های بوشهر و هرمزگان خواهد بود.

روز سه‌شنبه نیمه شرقی خلیج فارس، غرب تنگه هرمز و دریای عمان، در مناطق ساحلی و دور از ساحل استان‌های بوشهر، هرمزگان و سیستان و بلوچستان درگیر این سامانه می‌شوند.

روز چهارشنبه این سامانه در نیمه شرقی خلیج فارس، در مناطق ساحلی و دور از ساحل استان بوشهر و هرمزگان فعال خواهد شد.

اثر مخاطره سامانه افزایش سرعت وزش باد و ارتفاع امواج، خطر غرق شدن شناگران، آسیب به قایق های تفریحی و شناورهای سبک، اختلال در تردد با شناورهای نیمه سنگین، خسارت به قفس‌ها و پاره شدن تورهای صیادی و خسارت به تاسیسات دریایی پیش‌بینی شده است.

سازمان هواشناسی به ممنوعیت شنا، جمع آوری تورها و وسایل صیادی، اجتناب از تردد با قایق‌های تفریحی و شناورهای سبک، احتیاط تردد با شناورهای نیمه سنگین، محدودیت در فعالیت‌های دریایی و تمهیدات لازم جهت پیشگیری از هر گونه خسارت توصیه کرده است.