شناسهٔ خبر: 109125 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

رئیس اداره راهداری و حمل و نقل جاده ای شهرستان تکاب اعلام کرد: 

بهسازی ، لکه گیری و آسفالت محور تکاب - تخت سلیمان - دندی به طول ۷ کیلومتر در سال جاری 

اجرای روکش آسفالت و لکه گیری آذربایجان غربی  رئیس اداره راهداری و حمل و نقل جاده ای شهرستان تکاب با تشریح مهم‌ترین پروژه های سال 1401 از بهسازی ، لکه گیری و آسفالت محور تکاب - تخت سلیمان - دندی به طول ۷ کیلومتر در سال جاری خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (آذرباجان غربی)، امیر یدبیضا رئیس اداره راهداری و حمل و نقل جاده ای شهرستان تکاب گفت : عملیات بهسازی، لکه گیری و آسفالت محور تکاب - تخت سلیمان - دندی با مبلغ قرارداد ۱۳۰ میلیارد ریال و به طول ۷ کیلومتر درحال تجهیز کارگاه است که به زودی شاهد عملیات اجرایی این پروژه خواهیم بود.

وی افزود: همچنین عملیات لکه گیری و روکش آسفالت محور تکاب - بیجار با مبلغ اعتبار۳۰ میلیارد ریال به طول ۳ کیلومتر در دست مناقصه بوده و عملیات بهسازی، لکه گیری، آسفالت محورهای تکاب-کرفتو، نبی کندی - قیزقپان، قینرجه نیز با مبلغ قرارداد ۱۴۵ میلیارد ریال به طول ۱۲ کیلومتر در دست عقد قرارداد است.

یدبیضا از عملیات حذف قوس خطرناک قطارقیه در محور تکاب - اوغولبیک و لکه گیری و روکش آن با مبلغ اعتبار ۵۰ میلیارد ریال به طول پروژه ۴.۵ کیلومتر که در دست مناقصه است خبر داد و اظهار داشت: تسطیح و ریگلاژ بالغ بر ۴۰ کیلومتر راه روستایی در روستاهای درویش رش، بلوز، ساریجالو، بادخرید، طاشه کبود و سایر روستاهای شهرستان در دست اقدام است.

این مقام مسئول در خصوص آسفالت راههای روستایی بالای ۲۰ خانوار شهرستان تکاب در سال جاری گفت: عملیات زیرسازی و آسفالت راه روستایی عربشاه به شریف کندی با مبلغ قرارداد ۳۰ میلیارد ریال به طول ۷ کیلومتر و نیز محور آسمان بلاغی با مبلغ قرارداد ۸ میلیارد ریال و به طول ۱.۶۵ کیلومتر با اتمام مراحل زیرسازی بشکل امانی توسط اداره راهداری و حمل و نقل جاده ای شهرستان تکاب و تحویل قیر مورد نیاز به پیمانکار انجام شده و درفصل کاری سال جاری آسفالت این محورها به بهره برداری می رسد.

یدبیضاء ادامه داد: زیرسازی و آسفالت راه روستایی چهارطاق با مبلغ قرارداد ۳۲ میلیارد ریال به طول ۷ کیلومتر که یک کیلومتر از محور در سال گذشته آسفالت و یک لایه زیراساس توسط اداره راهداری تکاب بصورت امانی به کل محور حمل و پخش شده در فصل کاری سال جاری، تراکم لایه مربوطه بصورت امانی در حال انجام است و با عنایت به تحویل قیر لازم به پیمانکار، آسفالت کل محور امسال انجام و به بهره برداری می رسد.

وی اظهار داشت: عملیات زیرسازی و آسفالت راه روستایی گوی آغاج با مبلغ قرارداد ۳۰ میلیارد ریال به طول ۵ کیلومتر زیرسازی و آسفالت محور ظرف فصل کاری سال جاری انجام می شود.

ید بیضاء از خط کشی ۱۱۹ کیلومتر از محورهای اصلی و ۱۰۰ کیلومتر از محورهای روستایی که در دست اقدام است خبر داد و گفت: احداث حفاظ جانبی خاکی در محور تکاب - شاهین دژ، تکاب - تخت سلیمان - دندی، تکاب - بیجار و تکاب - ایرانخواه در حال انجام است.

یدبیضاء از تسطیح و رگلاژ شانه های محورهای مواصلاتی، شناسایی و تنقیه پلها، نظارت و مدیریت عملکرد ناوگان حمل و نقل مسافر و کالا، برگزاری گشتهای راهداری و ترابری و تلفیقی با پلیس راه، ایمن سازی مدارس حاشیه راهها و پیگیری و توزیع سهمیه کلاه ایمنی موتورسواران روستایی به عنوان سایر برنامه های این اداره در سال جاری یاد نمود.