شناسهٔ خبر: 109194 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

تا بیستم اردیبهشت و براساس آخرین گزارش گیری از سامانه سمن؛

افتتاح حساب ۶۵۰۰ متقاضی طرح نهضت ملی مسکن در قم/ ثبت نام بیش از ۵۸۰۰ واحد خودمالک

نهضت ملی قم10 مدیرکل راه و شهرسازی استان قم گفت: براساس آخرین گزارش گیری از سامانه جامع طرح های حمایتی مسکن برای حدود ۶۵۰۰ متقاضی مسکن در اراضی ۵۶۰ هکتاری پیامک افتتاح حساب ارسال شده است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (قم)، محمد صادقی اظهار داشت: در استان قم بیش از ۱۳۰ هزار متقاضی مسکن موفق به نام نویسی در سامانه سمن شده اند که امور مربوط به پالایش آن ها در دست اقدام است.

وی افزود: امیدواریم تا پایان اردیبهشت ماه فرآیند پالایش متقاضیان فاز پنج به اتمام برسد و تمامی متقاضیان این مرحله از ثبت نام، تعیین تکلیف شوند.

صادقی با اشاره به زمان بر بودن فرآیند پالایش متقاضیان توضیح داد: فرآیند پالایش فرم ج برای متقاضیان با وضعیت در انتظار تایید استعلام و بررسی مدارک بارگذاری شده برای وضعیت در انتظار بررسی همزمان در دست انجام است و به مرور تمامی متقاضیان پالایش و در صورت تایید، پیامک واریز اولیه را دریافت خواهند کرد.

به مدیرکل راه و شهرسازی استان قم، با افزایش نیروی انسانی، فرآیند پالایش ثبت نام کنندگان مسکن در استان قم از سرعت افزایش قابل توجهی برخوردار است.

وی به اعلام و فراخوان برای سازندگان و پیمانکاران اراضی ۵۶۰ هکتاری اشاره کرد و گفت: امیدواریم پس از انجام تشریفات قانونی، هر چه سریع تر شاهد شروع آماده سازی این اراضی باشیم.

صادقی با بیان این که در این اراضی ۳۵ هزار واحد مسکونی احداث خواهد شد توضیح داد: آورده اولیه این پروژه ۲۰ میلیون تومان در مرحله اول و برای حدود اواخر تابستان نیز ۲۰ میلیون آورده دیگر توسط متقاضیان باید به حساب اعلامی واریز شود.

مدیرکل راه و شهرسازی استان قم به قابلیت ثبت نام متقاضیان خودمالک در سامانه سمن اشاره کرد و گفت: تاکنون بیش از ۳۸۰ متقاضی خودمالک، برای ساخت ۵۸۰۰ واحد مسکونی و دریافت وام ۴۰۰ میلیون تومانی در سامانه موفق به نام نویسی شده اند.