شناسهٔ خبر: 109202 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

رئیس اداره راهداری و حمل ونقل جاده ای شهرستان پارس آباد اعلام کرد:

تجدید خط کشی ۲۵۰ کیلومتر از راه‌های اصلی و فرعی شهرستان پارس آباد

خط کشی محورهای ارتباطی آذربایجان غربی رئیس اداره راهداری و حمل ونقل جاده ای شهرستان پارس آباد گفت:۲۵۰ کیلومتر از راههای اصلی وفرعی شهرستان پارس آباد در سال گذشته تجدید خط کشی شده است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی از اردبیل،آیدین مرادی در بازدید از محور اصلاندوز با اشاره به اینکه در جهت ارتقای ایمنی راهها محورهای مواصلاتی این شهرستان با استفاده از ۷۰۰ تن آسفالت سرد و گرم در سال گذشته لکه گیری شده است افزود: در مدت یاد شده راهداران، راه روستایی گوشلو- ایران آباد را با ۱۲ میلیارد ریال اعتبار روکش آسفالت کرده اند.

وی گفت: جهت هموارسازی راههای روستایی با هدف تسهیل در رفت و آمد آنها، عملیات زیرسازی و بهسازی حدود ۲۰ کیلومتر از راه های روستایی هزارکندی،رحیم کندی،حاج حسن قهرمانلو،کچی قشلاقی علیا،وسطی و سفلی،بایندور-آقا قلی وایمان قویی -مشهدی علی جهت اجرای آسفالت به اتمام رسیده است.

رئیس اداره راهداری و حمل ونقل جاده ای شهرستان پارس آباد با اشاره به اینکه راهداران زحمتکش این شهرستان ۵ کیلومتر از راه گردشگری دور دریاچه مغان را با ۲۰میلیارد ریال اعتبار در سال گذشته بهسازی و احداث کرده اندتصریح کرد:در جهت کاهش تصادفات، روشنایی ۵۰۰ متر ازسه راهی فرودگاه  با ۴ میلیارد ریال هزینه تکمیل و راه اندازی شده است.

مرادی بهسازی ۶ کیلومتر از راههای روستایی ابراهیم کندی، لوله دره ، اروج کندی و ایستگاه رادیو مغان را با ۱۰ میلیاردریال اعتبار در سال گذشته یادآور شد و اظهار کرد:درهمین مدت ۵۳ میلیارد ریال برای احداث و تعریض پل عنبرلو و بهسازی جاده تازه کند هزینه شده است.

وی همچنین از انجام۹۰۰ کیلومتر عملیات تسطیح،رگلاژ و حریم زنی در راههای روستایی، مرزی و محورهای پارس آباد-سربند،اصلاندوز- پارس آباد،بیله سوار و سربند-دیکداش در سال ۱۴۰۰ خبرداد و بیان کرد:پیچ های پالاز هاماری با ۳ میلیارد ریال اعتبار توسط راهداران پرتلاش این شهرستان ایمن سازی و همچنین علائم ایمنی و تابلو اطلاعاتی در این محور نصب شده است.

رئیس اداره راهداری و حمل ونقل جاده ای شهرستان پارس آباد ایجاد راه دسترسی در پل تکچی،اصلاح و ایمن سازی دو نقطه حادثه ساز در پیچ های پالازهاماری ومحور عربلو-حاجی عوض،تهیه و نصب ۳۴۰ شاخه گاردریل،نصب هزار و ۷۰۰ عد علائم ایمنی ،رنگ آمیزی ۱۷۰ مورد سرعتکاه و شستشوی ده هزار عدد تابلو علائم راه را ازمهمترین اقدامات این شهرستان در سال گذشته برشمرد.

مرادی حفاظت و صیانت از حریم راه را بعنوان سرمایه ملی خط قرمز راهداری دانست و خاطرنشان کرد:با فعالیت گشت راهداری در محورهای مواصلاتی این شهرستان سال گذشته  از ۱۵۰ موردتجاوز به حریم راه و ساخت و ساز غیر مجاز در شهرستان پارس آباد جلوگیری شده است.

وی گفت:در مدت یاد شده ۷۰۰ عدد از تابلوهای تبلیغاتی و علائم فرسوده از سطح جاده های این شهرستان توسط راهداران ساعی برچیده شده است.

رئیس اداره راهداری و حمل ونقل جاده ای شهرستان پارس آباد از جابه جایی بیش از ۴۰۰هزار تن کالا توسط ۱۴ شرکت حمل ونقل بار در سال گذشته در شهرستان پارس آباد خبرداد و گفت: در مدت یاد شده بیش از ۱۲۵ هزار نفر مسافر توسط ۴۰ دستگاه اتوبوس و ۶۰ دستگاه سواری پلاک عمومی بین شهری از شهرستان پارس آباد جابه جا شده اند.