شناسهٔ خبر: 109302 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیرکل راه و شهرسازی استان قزوین خبر داد:

آغاز ثبت نام واگذاری مسکن خانوارهای دارای سه فرزند و بیشتر

فرجی پور قزوین.jpg مدیر کل راه و شهرسازی استان قزوین گفت: با توجه به ابلاغ قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت، متقاضیان و خانوارهایی که دارای سه فرزند و بیشتر هستند می‌توانند با مراجعه به سامانه طرح ملی مسکن درخواست خود را ثبت کنند.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (قزوین)، سید علی هاشمی با اشاره به اینکه واگذاری زمین یا واحد مسکونی بخشی از قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت است گفت: با توجه به این که ابلاغ این قانون از تاریخ ۲۴ آبان ماه ۱۴۰۰ به دستگاه های اجرایی ابلاغ شده، واگذاری مشروط به این هست که تولد فرزند سوم یا بیشتر خانوارها ازاین تاریخ به بعد باشد.

هاشمی افزود: با توجه به اینکه تمام ثبت نام ها در سایت بسته شده است، سرپرستان خانوار در بخش نوع سرپرست، قانون حمایت از خانواده یا فرزند سوم را انتخاب کنند که بتوانند فرآیند ثبت نام را تا مرحله آخر به اتمام برسانند.

وی درباره نوع واگذاری زمین یا واحد مسکونی نیز گفت: در ماده ۴ قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت اشاره شده که برای  یک بار استفاده این خانوارها در شهرهای زیر پانصد هزار نفر جمعیت، زمینی با مساحت ۲۰۰ متر پیش بینی شده و برای شهرهای بالای پانصد هزار نفر یا یک قطعه زمین ۲۰۰ متری یا یک واحد مسکونی در نظر گرفته شده است.

مدیر کل راه و شهرسازی در پایان بیان داشت: با توجه به اینکه آیین نامه اجرایی این قانون هنوز به تصویب هیئت دولت نرسیده، بعد از اینکه مصوب شد قابلیت اجرا پیدا خواهد کرد.