شناسهٔ خبر: 109424 - سرویس جاده‌ای
نسخه قابل چاپ

مدیرکل راه و شهرسازی استان لرستان خبر داد؛

بهره‌برداری از محور خرم‌آباد-کوهدشت تا پایان سال جاری/ تکمیل دو تقاطع غیر همسطح در شهرستان الیگودرز تا پایان شهریور ماه

احداث جاده مدیرکل راه و شهرسازی استان لرستان در جریان تشریح روند پیشرفت پروژه‌های راه و شهرسازی این استان از بهره‌برداری از ۱۰ کیلومتر در محور خرم‌آباد-کوهدشت تا پایان سال جاری و تکمیل دو تقاطع غیر همسطح در شهرستان الیگودرز تا پایان شهریور ماه خبر داد.

وحید کرم‌الهی، مدیرکل راه و شهرسازی استان لرستان، در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، گفت: در سال ۱۴۰۱، ۱۳ کیلومتر از محور خرم‌آباد-کوهدشت را در دست اجرا داریم که حدود ۱۰ کیلومتر از آن را در سال ۱۴۰۱ به اتمام می‌رسانیم و سه کیلومتر دیگر نیز تا پایان سال مالی ۱۴۰۱ و در نیمه اول سال ۱۴۰۲ به بهره‌برداری می‌رسد.

وی کریدور بزرگراهی غرب، محور خرم‌آباد-نورآباد و محور فیروزآباد-الشتر  را ۹۵ کیلومتر خواند و عنوان کرد: ۲۳ کیلومتر از این محور در دست اجرا بوده و مابقی آن بهره‌برداری شده است؛ همچنین از ۲۳ کیلومتر در دست اجرا، ۲۰ کیلومتر را در سال جاری به بهره‌‌برداری می‌رسانیم و سه کیلومتر دیگر را در سال ۱۴۰۲ تکمیل خواهیم کرد.

کرم‌الهی با اشاره به دو تقاطع غیر همسطح تحت عنوان شول آباد و تقاطع خمه در شهرستان الیگودرز، اظهار کرد: این دو تقاطع غیر همسطح تا پایان شهریور به اتمام می‌رسد؛ در محور پل‌دختر-اسلام‌آباد اما به دلیل کمبود شدید مالی شاید در سال جاری از ۱۸ کیلومتری که در دست اجرا است، پنج کیلومتر را به مرحله بهره‌برداری برسانیم.

وی افزود: در محور اصلی خرم‌آباد-سپیددشت نیز تقریبا ۱۸ کیلومتر در دست اجرا است که در ابتدای مسیر با مشکل معارضین کشاورزی روبه‌رو هستیم؛ در این مسیر ۱۸ کیلومتر عملیاتی شده است و دو کیلومتر باقی مانده در صورت رفع تعارض به اتمام می‌رسد.

مدیرکل راه و شهرسازی استان لرستان همچنین در خصوص راه‌هایی که به واسطه سیل اخیر از بین رفتند نیز توضیحاتی را ارائه کرد و گفت: پل ابراهیم‌آباد در شهر معمولان بر اثر سیل از بین رفت که تا دو ماه آینده تکمیل می‌شود.