شناسهٔ خبر: 109496 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

رئیس اداره حمل و نقل مسافر استان اعلام کرد :

جابه‌جایی ۱۰۵ هزار نفر مسافر با ناوگان حمل و نقل عمومی مازندران

مازندران- حمل و نقل رئیس اداره حمل و نقل مسافر اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان مازندران عنوان نمود: از ابتدای سال تا کنون جابجایی ۵۶۷ هزار مسافر در استان انجام که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته که ۵۴۲ هزار نفر بوده حدود ۴ درصد افزایش داشته است .

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی از مازندران ، عیسی خادمی اظهار داشت: این میزان جابجایی مسافر در قالب ۱۰۵ هزار سفر انجام که نسبت به مدت مشابه سال گذشته با ۱۳۱ هزار سفربوده و شاهد کاهش ۱۹ درصدی هستیم.

وی تصریح کرد : از این تعداد مسافر۲۱۱ هزار و ۱۷۳  نفر با وسیله نقلیه اتوبوس ۱۰۷ هزار و ۸۶۲ نفر با مینی بوس و ۲۴۷ هزار و ۹۶۵ نفر نیز از طریق ناوگان سواری جابجا شده اند .

خادمی ادامه داد : قبل از صدور بلیط در پیشخوان فروش بلیط ،  وضعیت کرونای مسافر را از طریق ارسال کدملی به سامانه سروا (سازمان فنی اطلاعات ایران) استعلام می کنند و پروتکل‌های بهداشتی در حال اجرا می باشد .

وی افزود : فعالیت غیر مجاز سایت ها و اپلیکیشن های اینترنتی درون شهری مانند اسنپ و تبسی و... در بخش حمل و نقل بین شهری موجب بروز مشکلاتی برای هموطنان شده است ، توصیه می‌گردد از ناوگان حمل و نقل عمومی که دارای مزیتهای فراوانی همچون امنیت سفر ، رانندگان حرفه ای ، ناوگان دارای شناسنامه و کارت هوشمند ، ایمنی سفر و رانندگان حرفه ای و... هستند برای جلوگیری از هرگونه مشکل استفاده نمایند .

وی ضمن اعلام این مطلب بر ضرورت رعایت کامل پروتکل های بهداشتی در جابجایی مسافر تاکید کرد و افزود : سیاست این اداره کل، حمل ایمن مسافران است و در این راستا نظارت مضاعفی بر نحوه عملکرد شرکت ها و ناوگان عمومی انجام می شود .

وی در ادامه خاطر نشان ساخت : در بخش جا بجایی مسافر اقدامات خوبی انجام شده است ، به گونه ای که در حال حاضر بسیاری از خدمات به مسافران اعم از فروش بلیت بر بستر وب به آن ها ارائه می گردد و لزوم ارتقای خدمات با توجه به مطالبات مسافران جزو ضروریات ادامه فعالیت در این بخش است .

 خادمی گفت: در سیستم حمل‌و‌نقل زمینی ، شرکت‌های مسافربری، رانندگان اتوبوس و خدمه سفر در قبال مسافران خود مسئولیت‌هایی دارند و موظف به رعایت قوانین حمل ونقل هستند .

رئیس اداره حمل و نقل مسافر اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان اظهار داشت: در مازندران۲۱۲ شرکت حمل و نقلی در بخش مسافر فعالیت دارند .

وی در پایان افزود : مسافران می‌توانند هرگونه انتقاد و شکایت خود را از پایانه‌های مسافربری و یا رانندگان حوزه حمل و نقل مسافربین شهری از طریق سامانه ۱۴۱ به این اداره کل اطلاع دهند تا مورد پیگیری قرار گیرد و درصورت لزوم درکمیسیون‌های مربوط به تخلف شرکت ، رانندگان یا مالک وسیله نقلیه رسیدگی گردد .