شناسهٔ خبر: 109618 - سرویس هواشناسی
نسخه قابل چاپ

سازمان هواشناسی هشدار سطح زرد صادر کرد؛

آخر هفته بارانی برای نیمه شمالی کشور/خطر لغزندگی جاده و برخورد صاعقه

باران سازمان هواشناسی کشور با صدور هشدار سطح زرد از بارش باران و وزش باد شدید موقت خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، بر اساس اطلاعیه سازمان هواشناسی کشور فعالیت سامانه بارشی از امروز چهارشنبه بیست و هشتم اردیبهشت ماه آغاز شده و تا روز شنبه سی و یکم ادامه دارد.

نوع مخاطره این سامانه بارش باران، گاهی رعدوبرق، وزش باد شدید موقت و احتمال ریزش تگرگ در مناطق مستعد پیش‌بینی شده است.

منطقه اثر این سامانه برای روز چهارشنبه آذربایجان شرقی، اردبیل، آذربایجان غربی، خراسان شمالی، شمال خراسان رضوی، نیمه شمالی زنجان، دامنه و ارتفاعات گیلان، مازندران و گلستان خواهد بود.

این سامانه روز پنج‌شنبه خراسان شمالی، نیمه شمالی خراسان رضوی، شمال استانهای آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، اردبیل و سمنان را در بر می‌گیرد.

روز جمعه اردبیل، گیلان، مازندران، گلستان، خراسان شمالی، شمال آذربایجان شرقی و شمال آذربایجان غربی و روز شنبه خراسان شمالی، گلستان، مازندران و نیمه شمالی خراسان رضوی درگیر این سامانه خواهند شد.

اثر مخاطره لغزندگی جاده، احتمال برخورد صاعقه و ریزش تگرگ، احتمال آب‌گرفتگی معابر بطور محلی، کاهش دید، احتمال آسیب به سازه‌های موقت، احتمال شکستن درختان فرسوده و اختلال در پرواز با هواپیماهای سبک و بالگرد اعلام شده است.

سازمان هواشناسی به عدم توقف و احتیاط در تردد از حاشیه رودخانه‌ها و مسیل‌ها، احتیاط در فعالیت‌های کوهنوردی و جابجایی عشایر کوچ‌رو، احتیاط در چرای دام، استحکام سازه‌های موقت مانند تابلوهای تبلیغاتی و غیره توصیه کرده است.