شناسهٔ خبر: 109619 - سرویس وزارتی
نسخه قابل چاپ

معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی وزارت راه و شهرسازی:

نهضت ملی مسکن ابتدا باید در ذهن مردم و سپس روی زمین ساخته شود

گردهمایی سراسری روسای اداره ارتباطات و اطلاع رسانی ادارات کل راه و شهرسازی استانی معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی وزارت راه و شهرسازی در گردهمایی سراسری روابط عمومی‌های راه و شهرسازی، گفت: نهضت ملی مسکن ابتدا باید در ذهن مردم و سپس روی زمین ساخته شود.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، گردهمایی سراسری روابط عمومی‌های راه و شهرسازی به مناسبت ۲۷ اردیبهشت‌ماه روز ارتباطات و روابط عمومی در محل تالار مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی برگزار شد.

در نشست صبح این گردهمایی یک‌روزه، ایمان اسلامیان معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی وزارت راه و شهرسازی در سخنانی با اشاره به رسالت‌های دولت سیزدهم بیان کرد: موضوعی که همواره مورد تاکید قرار گرفته است، اجرای مولفه‌های حکمرانی خوب در دولت سیزدهم است که مهمترین مولفه‌ها بحث شفافیت، اطلاع رسانی و پاسخگویی و حق اظهار نظر مردم است.

معاون وزیر راه و شهرسازی در ادامه گفت: تجربه همه کشورها نشان داده که تصمیمات سخت صرفا با گفت‌وگوی اجتماعی و اطلاع‌رسانی و سرمایه اجتماعیِ حداکثری امکانپذیر است.

روابط عمومی رکن تصمیم‌سازی در همه ادارات است

اسلامیان با اشاره به تبعات یکسان‌سازی نرخ ارز گفت: یکسان‌سازی نرخ ارز موجب شده موضوع مسکن به حاشیه برود و این موضوع دوباره در سرخط مطالبات مردمی قرار خواهد گرفت و این وظیفه ماست که با جهاد تبیین و جهاد اطلاع‌رسانی که از منویات مقام معظم رهبری نیز هست، انشاالله با عملیاتی کردن این موضوع کارآمدی نظام را در اذهان همه تبیین کنیم.

وی روابط عمومی را رکن تصمیم‌سازی در همه ادارات خواند و گفت: روابط عمومی در لبه خدمت‌رسانی و تکنولوژی است.

معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی وزارت راه و شهرسازی در ادامه یادآور شد: بحث دوازه‌بانی خلاقیت و دروازه‌بانی تصمیم با همکاران روابط عمومی است و  وظیفه ماست که فضاسازی، سازماندهی و ساختارهای تصمیم‌گیری و تصمیم‌سازی را طوری بنا کنیم که این اتفاق رخ دهد.

معاون وزیر راه و شهرسازی با اینکه تصمیمات سخت نیازمند چند رکن است، گفت: منابع مالی عظیم، نظام اداری بسیار کارا و از همه این موارد مهمتر سرمایه اجتماعی محکم، مقتدر و یکپارچه، سه مولفه‌ای است که اجازه تصمیمات سخت را می‌دهد.

وی در ادامه با تاکید بر لزوم تبیین طرح نهضت ملی مسکن برای مردم گفت: نهضت مسکن ملی ابتدا باید در ذهن مردم ساخته شود سپس روی خاک ساخته شود، اگر مردم چشم‌انداز روشنی ببینند تحمل این شرایط برایشان راحت خواهد بود.

اسلامیان تصریح کرد: مبارزه با فساد و ایجاد همیاری‌های ملی و سازمانی بدون نورافکن‌های سازمانی امکانپذیر نیست و تنها راه فسادستیزی حذف بسترها و زمینه‌های فساد با محوریت شفافیت و پاسخگویی است که این کار هم باید اجرایی شود.

وی در پایان از مدیران روابط عمومی استانی خواست پیشنهادهای خود را با هدف بهینه‌سازی و ارتقا جایگاه روابط عمومی ارائه کنند و وعده داد که وزارت راه و شهرسازی از این پیشنهادها استقبال خواهد کرد و موضوع راهبری می‌شود.