شناسهٔ خبر: 109647 - سرویس بنادر و دریانوردی
نسخه قابل چاپ

طی ارتباط تصویری با رئیس جمهور انجام گرفت

بهره برداری از ۲ پست اسکله انتقال فرآورده٫های فله مایع در بندر انزلی/سرمایه‌گذاری ۶۵۰ میلیارد ریالی بخش خصوصی برای خط لوله انزلی

بندر انزلی با حضور ویدئوکنفرانسی رئیس جمهور ، دو پست اسکله دلفین و خطوط لوله انتقال فرآورده‌های فله مایع با اشتغالزایی ۹۰ نفر در مجتمع بندری انزلی به بهره‌برداری رسید.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، حمیدرضا آبایی مدیرکل بنادر و دریانوردی استان گیلان، در حاشیه مراسم افتتاح پروژه‌های پست اسکله دلفین و خطوط لوله انتقال فرآورده‌های فله مایع در جمع خبرنگاران اظهار کرد: یکی از دستورات دولت مردمی استفاده از زیرساخت‌های بنادر انزلی در ترانزیت کالا بود که با اقداماتی که در سال‌های اخیر در بخش حمل و نقل همه کالاها انجام گرفت و زیرساخت ‌های خوبی در مجتمع بندری انزلی ایجاد شد.

وی با اشاره به اینکه در حمل فله مایع بندر انزلی جایگاه خوبی در ترانزیت مواد سوختی دارد، افزود: با توجه به اقدامات انجام شده شاهد افتتاح دو پست اسکله دلفین در بندر انزلی هستیم.

مدیرکل بنادر و دریانوردی گیلان با بیان اینکه برای این اسکله‌ها که مواد سوختی و فله مایع را ترانزیت می‌کنند ۴۵۰ میلیارد ریال از محل اعتبارات سازمان بنادر و دریانوردی هزینه شده است، خاطرنشان کرد: با بهره‌برداری از خط لوله این دو پست اسکله، مواد سوختی و فله مایع به مخازن خارج از شهر انزلی انتقال می‌یابد.

آبایی افزود: این کار با اعتباری بالغ بر ۶۵۰ میلیارد ریال توسط بخش خصوصی انجام شده است.

به گفته وی، طول این خط لوله ۷.۵ کیلومتر است و اسکله‌های دلفین بندر انزلی را به مخازن سوختی و روغنی انتقال می‌دهد و به این ترتیب شرایطی در بندر انزلی فراهم می‌شود که مواد سوختی و خطرناک که وارد مجتمع بندری انزلی می شوند مستقیما به خارج از محدوده شهری انتقال یابند.

آبایی با بیان اینکه پیش از این اتصال به مخازن، مواد سوختی و فله مایع از مجتمع بندری و در محدوده شهر انزلی به صورت حمل یکسره انجام می‌شد که با خطراتی نیز همراه بود، تصریح کرد: با استفاده از خط لوله‌ای که با سرمایه‌گذاری ۶۵۰ میلیارد ریالی بخش خصوصی انجام شد کشتی پس از پهلودهی به اسکله‌های دلفین مستقیماً به خطوط لوله انتقال و از آنجا به مخازن وصل می‌شوند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی سازمان بنادر و دریانوردی، مدیرکل بنادر و دریانوردی گیلان با اعلام اینکه با بهره برداری این ۲ پست اسکله دلفین و خطوط لوله انتقال فرآورده های فله مایع موجب اشتغالزایی ۹۰ نفر به صورت مستقیم و غیرمستقیم می شود، عنوان داشت: از این مخازن می‌توان برای مواد فله مایع روغنی و سوختی استفاده کرد و امیدواریم با بهره‌برداری از این پروژه‌ها شرایطی فراهم شود که انزلی به جایگاه اصلی خود در ترانزیت مواد نفتی که از سال‌های قبل در دریای خزر متوقف شده بود برسد.