شناسهٔ خبر: 109654 - سرویس وزارتی
نسخه قابل چاپ

وزیر راه و شهرسازی در بازدید از راه آهن ارومیه:

کاهش ۶ ساعته زمان سفر از مراغه به ارومیه/ آذربایجان غربی در تامین زمین طرح نهضت ملی مسکن موفق عمل کرده است

قاسمی در ارومیه وزیر راه و شهرسازی گفت:‌با اضافه شدن چندین لوکوموتیو به راه آهن ارومیه، زمان سفر از مراغه به ارومیه از ۱۴ ساعت به ۸ ساعت کاهش می‌یابد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، رستم قاسمی در جریان سفر به استان آذربایجان غربی در بازدید از راه آهن ارومیه با اشاره به اینکه اعتبار قابل توجهی برای ایستگاه راه آهن ارومیه صرف شده، خاطر نشان کرد: کمبود لوکوموتیو و راه کوهستانی مراغه تا ارومیه باعث شده است تا از ظرفیت های راه آهن ارومیه به درستی بهره‌برداری نشود.

وی با اشاره به اینکه اعتبار خوبی برای راه آهن ارومیه در اولین سفر ریاست جمهوری به آذربایجان غربی در نظر گرفته شده است، افزود: سرمایه‌گذاری های خوبی در حدود بالای ۴ هزار میلیارد تومان برای راه آهن ارومیه جذب شده  که باید این مبلغ حفظ و به درستی صرف نواقصات راه آهن شود.

قاسمی بااشاره به اینکه تمامی واگن‌های ریلی در راه آهن جمهوری اسلامی ایران به بخش خصوصی واگذار شده است. اظهار کرد: با اضافه شدن چندین لوکوموتیو به راه آهن ارومیه، زمان سفر از مراغه به ارومیه از ۱۴ ساعت به ۸ ساعت کاهش پیدا می‌کند.

استان آذربایجان غربی در تامین زمین طرخ نهضت ملی مسکن موفق عمل کرده است

وزیر راه و شهرسازی درباره وضعیت طرح نهضت ملی مسکن در استان آذربايجان غربی گفت: این استان یکی از ۵ استان کشور محسوب می‌شود که در بخش تامین زمین به خوبی عمل کرده است و تنها در یکی دو شهر مشکل تامین زمین وجود داشت که مجوز خرید زمین در این دو شهر برای ثبت نام کنندگان صادر شده است.

قاسمی با بیان اینکه زمین مورد نیاز سایر شهرهای استان آذربایجان غربی برای ۴ سال آینده طرح نهضت ملی مسکن تامین شده است، افزود: طی این سفر عملیات اجرایی ۴۰ هزار واحد مسکونی آغاز می‌شود که معادل ۵۰ درصد سهم ۴ ساله این استان است.