شناسهٔ خبر: 109659 - سرویس وزارتی
نسخه قابل چاپ

وزیر راه و شهرسازی طی سفر به استان آذربایجان غربی اعلام کرد:

آغاز ساخت هزار و ۸۰۰ واحد نهضت ملی مسکن در شهر گلمان/نیازهای عمومی مردم در طرح نهضت ملی مسکن تامین می‌شود

قاسمی وزیر راه و شهرسازی گفت: طی سفر روز جمعه رییس جمهور به استان آذربایجان غربی، عملیات اجرایی ساخت ۴۰ هزار واحد طرح نهضت ملی مسکن در شهرهای مختلف استان آغاز می‌شود که از این تعداد ۱۰ هزار واحد مربوط به شهر گلمان است.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، رستم قاسمی وزیر راه و شهرسازی در حاشیه بازدید از محل آغاز عملیات اجرایی ساخت  ۴۰ هزار واحد نهضت ملی مسکن گفت: طبق وعده دولت و بر اساس قانون طی ۴ سال ۴ میلیون مسکن ساخته ‌خواهد شد.

قاسمی خاطر نشان کرد: خانه سازی در ایران به طور طبیعی بیش از یک سال طول می‌کشد، بنابراین برای عمل به وعده دولت طرح ملی مسکن در دو قسمت ۲ میلیون واحدی اجرا می‌شود که عملیات اجرایی یک میلیون و ۳۰۰ هزار واحد آغاز شده و مابقی نیز تا شهریور ماه آغاز خواهد شد.

وی ادامه داد: در سفر روز جمعه رییس جمهور به استان آذربایجان غربی، عملیات اجرایی ساخت ۴۰ هزار واحد طرح نهضت ملی مسکن در شهرهای مختلف استان آغاز می‌شود که از این تعداد۱۰ هزار واحد مربوط به شهر گلمان است.

به گفته وزیر راه و شهرسازی، از ۱۰ هزار واحد نهضت ملی مسکن شهر گلمان در آذربایجان غربی با توجه به واریزی مردم، ساخت ۱۸۰۰واحد فردا آغاز می‌شود.

قاسمی با تاکید بر اینکه هدف ما شهرسازی است نه خانه سازی گفت: با توجه به تجارب به دست آمده از مسکن مهر دولت سیزدهم، دولت نیازهای عمومی پروژه‌های طرخ نهضت ملی مسکن از جمله مدرسه، پارک، ورزشگاه، مسجد و ... را خود برعهده می‌گیرد تا شاهد نواقص طرح‌های گذشته نباشیم.

وزیر راه و شهرسازی از تصویب شهرگلمان به عنوان شهر رسمی و مستقل طی هفته پیش رو خبر داد و گفت: نواقص موجود در این منطقه از جمله درمانگاه، کلانتری و دیگر موارد به زودی مرتفع خواهد شد.