شناسهٔ خبر: 109663 - سرویس جاده‌ای
نسخه قابل چاپ

حمل و نقل جاده‌ای در هفته‌ای که گذشت؛

اعلام آمادگی ایران به منظور نهایی شدن قرارداد ساخت جاده اتصال نخجوان به جمهوری آذربایجان/کاهش عوارض دریافتی از کامیون‌داران ایرانی در دستور کار جمهوری ارمنستان

افزایش تردد کامیون های صادراتی و ترانزیتی در پایانه مرزی میلک اعلام آمادگی ایران به منظور نهایی شدن قرارداد ساخت جاده اتصال نخجوان به جمهوری آذربایجان و کاهش عوارض دریافتی از کامیون‌داران ایرانی در دستور کار جمهوری ارمنستان مهم‌ترین اخبار حمل و نقل جاده‌ای در هفته گذشته بود.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی،‌ مهمترین اخبار حمل‌ونقل جاده‌ای در هفته‌ای که گذشت به شرح زیر است:

 

بازدید معاون وزیر راه و شهرسازی از پروژه های راهسازی شرق استان

معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل‌ونقل در سفر یکروزه خود به مازندران از پروژه های راهسازی شرق استان بازدید و در جریان پیشرفت فعالیتهای راهسازی قرار گرفت.

دولت ایران برای احداث راه‌ها و پل‌های با کیفیت از هیچ کوششی دریغ نمی‌کند

وزیر مدیریت منطقه‌ای و زیرساخت‌های جمهوری ارمنستان در سفر به ایران از مراحل اجرایی آزاد راه تهران - شمال در یادداشتی نوشت: دولت برای احداث راه‌ها، تونل‌ها و پل‌های با کیفیت و مناسب از هیچ کوششی دریغ نمی‌کند.

اعلام آمادگی ایران به منظور نهایی شدن قرارداد ساخت جاده اتصال نخجوان به جمهوری آذربایجان/ افزایش ۲۰ درصدی ترانزیت کالا میان دو کشور ایران و آذربایجان

در دیدار معاون نخست وزیر جمهوری آذربایجان با وزیر راه و شهرسازی ایران، وزارت راه و شهرسازی در خصوص نهایی شدن قرارداد ساخت جاده اتصال نخجوان به جمهوری آذربایجان از طریق ایران اعلام آمادگی کرد.

بهره‌برداری از ۶۰ کیلومتر از محور کرمان-راور-دیهوک/ تکمیل محور ۲۴۰ کیلومتری در استان کرمان در صورت تامین اعتبار

مدیرکل راه و شهرسازی استان کرمان گفت: حدود ۶۰ کیلومتر از محور کرمان-راور-دیهوک تکمیل شده و درحال بهره‌برداری است.

اعلام آمادگی ارمنستان برای همكاری با پيمانكاران ايرانی در ساخت كريدور ترانزيتی شمال- جنوب/ صدور خدمات فنی و مهندسی راهسازی به کشور ارمنستان

معاون وزير راه و شهرسازی در بازديد وزير مديريت منطقه‌ای و زيرساخت‌های جمهوری ارمنستان از آزادراه تهران- شمال گفت:‌ در راستای گسترش همكاری‌های حمل و نقلی ميان دو كشور، ارمنستان آمادگی خود را برای همكاری با پيمانكاران ايرانی در ساخت كريدور ترانزيتی شمال- جنوب اعلام كرد.

لزوم ارتقاء وضعیت توسعه فناوری و کارآفرینی در بخش حمل و نقل عمومی جاده‌ای

معاون حمل و نقل سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای گفت:‌ انتظار می رود باتوجه به وجود نیروهای متخصص و پر توان در قالب شرکت‌های دانش بنیان، شرایط ویژه‌ای برای ارتقای وضعیت توسعه فناوری و کارآفرینی در بخش حمل و نقل عمومی جاده‌ای مهیا شود.

امکان جذب حداقل ۱۵ درصد از حجم بار ترانزیتی کریدور شرقی-غربی به سمت ایران/ تغییرات ژئوپلتیک منطقه مزیتی نسبی و فرصتی مناسب برای افزایش ترانزیت کشور

دبیر کارگروه روانسازی و توسعه ترانزیت وزارت راه و شهرسازی گفت: در سال ۲۰۲۱ میلادی، حدود ۶۰ میلیون تن کالای ترانزیتی در کریدور شرقی غربی از چین به اروپا ترانزیت شده و پیش‌بینی می‌شود بتوان تا ۱۵ درصد از این حجم بار ترانزیتی را به سمت قلمرو ایران جذب کرد.

آمادگی ایران و ارمنستان به منظور تسهیل در حوزه حمل و نقل دو کشور/ کاهش عوارض دریافتی از کامیون‌داران ایرانی در دستور کار جمهوری ارمنستان

کاهش عوارض دریافتی از کامیون‌داران ایرانی و حضور پیمانکاران ایرانی در مناقصه اجرای محور نوردوز به ایروان از مواردی بود که در دیدار وزیر راه و شهرسازی کشور با وزیر مدیریت منطقه‌ای و زیرساخت جمهوری ارمنستان مطرح شد.

تحویل بخشی از پروژه‌های راه آهن رشت-کاسپین و آزادراه منجیل- رودبار تا شهریورماه

مدیرکل راه و شهرسازی استان گیلان گفت: شرکت ساخت متعهد شده است بخشی از پروژه راه آهن رشت-کاسپین و آزادراه منجیل- رودبار را تا پایان شهریور تحویل دهد.

تلاش برای تکمیل پروژه محور شهرکرد به خوزستان طی دو سال آینده/ لزوم توسعه وبهره‌گیری از حمل و نقل ترکیبی در کشور

معاون ساخت و توسعه راه‌های شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور در بازدید از پروژه‌های استان چهارمحال و بختیاری، از تلاش برای تکمیل پروژه محور شهرکرد به خوزستان طی دو سال آینده خبر داد و لزوم توسعه حمل و نقل ترکیبی در کشور را تشریح کرد.

توزیع یک میلیون و ۱۵۰ هزار تن قیر برای حفظ و نگهداری جاده‌های کشور در سال جاری هدفگذاری شد

مشاور و نماینده وزیر راه و شهرسازی در امور توسعه زیربنایی و طرح‌های ویژه گفت: توزیع یک میلیون و ۱۵۰ هزار تن قیر امسال برای حفظ و نگهداری جاده‌های نقاط مختلف کشور هدفگداری شده که به مرور زمان توزیع می‌شود.