شناسهٔ خبر: 109705 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

استاندار اردبیل خبر داد:

با تکمیل پروژه کلور - درام شاهد آثار مثبت اقتصادی در استان خواهیم بود/ تلاش ما رفع موانع اعتباری پروژه خواهد بود

سید حامد عاملی استاندار اردبیل استاندار اردبیل گفت : عاملی گفت: تلاش ما بر این خواهد بود تا موانع اعتباری تکمیل پروژه راه ارتباطی کلور – درام را به سرعت برطرف کنیم.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی ( استان اردبیل ) ، سیدحامد عاملی استاندار اردبیل در بازدید از محور ارتباطی کلور – درام در خلخال که با همراهی نماینده شهرستان های خلخال و کوثر در مجلس شورای اسلامی و مدیرکل راه و شهرسازی استان اردبیل گفت : این پروژه برای استان اردبیل بسیار مهم است و ما آثار مثبت اقتصادی آن را در زندگی مردم مشاهده خواهیم کرد.

وی گفت : استان اردبیل در توسعه اقتصادی استان عقب مانده است و ما با اولویت و ضرورت باید زیرساخت های لازم اقتصادی را از جمله راه، آب، برق، گاز و ... تامین کنیم تا آثار مثبت آنها را در ایجاد تحول اقتصادی به عینه ببینیم.

استاندار اردبیل کلور – درام را یکی از محورهای مهم ارتباطی جنوب استان اردبیل برشمرد و گفت: تکمیل این پروژه در کنار جلب رضایت مردم دستاورد اقتصادی در توسعه گردشگری و جذب سرمایه گذاران به همراه خواهد داشت.

عاملی افزود: با توجه به این اولویت ها و مطالبه جدی مردم جنوب استان ما با فوریت و از محل سفر رئیس جمهور ۲۸ میلیارد تومان منابع را برای تکمیل این محور ارتباطی اختصاص داده ایم تا با تلاش پیمانکاران فعال و روند اجرایی مناسبی را در این مسیر ارتباطی شاهد باشیم.

وی بیان کرد: این اعتبار به صورت نقدی در اختیار پیمانکار قرار گرفته تا بخشی از بدهی پیمانکار پرداخت و روند اجرای پروژه سرعت گیرد.

استاندار اردبیل با قدردانی از پیگیری نماینده خلخال و کوثر در مجلس و مدیرکل راه و شهرسازی استان برای تکمیل این محور ارتباطی اظهار کرد: اخیرا جلسه ای در کمیسیون اقتصادی با حضور مسئولان کشوری برگزار تا با همراهی استان های گیلان و زنجان راه ارتباطی ماسوله – ماجولان و کلور – درام از هر دو طرف استان های همسایه اجرایی و عملیاتی شود.

عاملی تصریح کرد: شرکت زیرساخت باید به صورت یکپارچه اجرای این پروژه ها را در استان اردبیل و استان زنجان و گیلان تولیت کند تا کار بدون توقف شکل اجرایی سریع به خود بگیرد.

وی افزود: امسال قرار است ۱۰۰ میلیارد تومان اعتبار نیز از محل ماده ۵۶ و همراهی بانک عامل به راه ارتباطی کلور – درام اختصاص یابد که در کنار اعتبارات ملی و استانی تخصیص این منابع را در ۶ ماهه اول امسال پیگیر هستیم.

استاندار اردبیل خاطرنشان کرد: با توافقی که با پیمانکار و سایر مسئولان به ویژه راه و شهرسازی استان انجام دادیم قرار شد تا پایان سال و حتی زودتر از موعد مقرر از این مسیر عبور دهیم تا مردم بتوانند از این محور ارتباطی تردد کنند.

عاملی گفت: تلاش ما بر این خواهد بود تا موانع اعتباری پروژه را به سرعت برطرف کنیم و پیمانکار پروژه نیز قول دادند تا هر چه سریعتر قطعات مختلف این محور ارتباطی را که با معارض و رانش روبروست حل و فصل کرده و زمینه تردد ایمن را برای ساکنان مناطق جنوب کشور مهیا کنند.