شناسهٔ خبر: 109710 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیرکل دفتر ساخت راه‌های فرعی و روستایی سازمان راهداری:

عملیات اجرایی زیرسازی و آسفالت راه‌های روستایی تسریع شود

عملیات اجرایی زیرسازی و آسفالت  راه‌های روستایی تسریع شود1.jpg مدیرکل دفتر ساخت و توسعه راه‌های فرعی و روستایی سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای بر ضرورت تسریع در عملیات اجرایی زیرسازی و آسفالت ۴۵۰کیلومتر از راه‌های روستایی استان لرستان تاکید کرد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (لرستان)، علی خانقایی مدیرکل دفتر ساخت و توسعه راه‌های فرعی و روستایی سازمان راهداری ضمن بازدید از پروژه‌های احداث راه روستایی شهرستان دلفان، بر ضرورت تسریع در عملیات اجرایی زیرسازی و آسفالت ۴۵۰کیلومتر از راه‌های روستایی استان لرستان که از ۴۰درصد پیشرفت فیزیکی برخوردار است، تاکید کرد.

خانقایی در این بازدید با ابراز خرسندی از روند مطلوب اجرای پروژه‌های ساخت و توسعه راههای روستایی استان گفت: با توجه به‌ رویکرد سازمان در توسعه مناطق کمتر برخوردار و محرومیت‌زدایی، امسال در یک اقدام جهادی، زیرسازی و آسفالت ۴۵۰ کیلومتر از راه‌های روستایی استان لرستان کلید خورده  که در نوع خود رکورد قابل توجهی محسوب می‌شود.

وی اظهار داشت: این میزان راه روستایی در قالب ۷۲ قرارداد با اعتباری بالغ بر ۳۰۸ میلیارد تومان با تخصیص ۹۰درصد در سراسر استان اجرا می‌شود که این حجم اعتبار و قرارداد راه روستایی در طول ۴۰سال اخیر بی‌سابقه بوده است و امیدواریم با اراده خوبی که در مجموعه استان وجود دارد هرچه سریع‌تر شاهد بهره‌برداری از این پروژه‌ها باشیم.

عباس شرفی مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای لرستان هم با بیان اینکه پروژه‌های مذکور درمجموع ۴۰درصد پیشرفت فیزیکی دارند، گفت: با عنایت سازمان راهداری و تلاش حوزه معاونت فنی در استان در سال ۱۴۰۰ موفق شدیم عملیات آسفالت ۳۷ کیلومتر از راه‌های روستایی را به اتمام برسانیم.

وی گفت: از زمان تفویض ساخت و توسعه  راه‌های روستایی به ادارات کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای، تحول چشمگیری در این حوزه صورت گرفته است و بیش از ۱۱۰ کیلومتر آسفالت در قالب پروژه‌های امانی و پیمانی در استان به بهره‌برداری رسیده است که در این راستا جا دارد از توجه سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای کشور، استانداری و مجموعه سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان قدردانی کنیم.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای لرستان افزود: در حال حاضر تعداد ۱۹۲ روستای بالای ۲۰خانوار در استان لرستان فاقد راه آسفالته هستند که از محل اعتبارات سال ۱۴۰۰، حدود ۶۰روستا از این تعداد از راه آسفالته برخوردار خواهند شد.

وی خاطرنشان کرد: با بهره‌برداری از پروژه‌های تعریف شده فوق، ضریب برخورداری روستاهای استان از راه دسترسی مناسب متحول خواهد شد و علاوه بر تکمیل پروژه‌های مذکور، تعریف پروژه‌های جدید نیز در قالب اعتبارات سال جاری در دستور کار است.

در این بازدید معاون فنی و راه روستایی، رئیس اداره ساخت و توسعه راه‌های روستایی اداره‌کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای لرستان، فرماندار و رئیس اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای شهرستان دلفان نیز حضور داشتند.