شناسهٔ خبر: 109724 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیرکل راه و شهرسازی استان :

مطالعات تمام راه های استان اردبیل امسال تکمیل می شود

محبوب حیدری - اردبیل مدیرکل راه و شهرسازی استان اردبیل گفت: مطالعات تمام راه ها و محورهای استان اردبیل که نیاز به احداث بزرگراه دارد سالجاری به اتمام رسیده و این پروسه تکمیل می شود.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (اردبیل)، محبوب حیدری مدیرکل راه و شهرسازی استان اردبیل اظهار کرد: نقش راه های مواصلاتی و شریانی در توسعه بخش حمل و نقل، ترانزیت کالا، جابجایی مسافران و گردشگران نقش ممتاز و بی نظیر است و پیشرفت اقتصادی هر منطقه را به دنبال دارد.

وی گفت: در استان اردبیل براساس آخرین ارزیابی ها ما به ۸۰۰ کیلومتر توسعه بزرگراه نیاز داریم تا محورهای مواصلاتی ایمن و استانداردی را شاهد باشیم.

رئیس شورای هماهنگی راه و شهرسازی استان اردبیل با بیان اینکه ۱۸۵ کیلومتر بزرگراه در حال حاضر در حال بهره برداری است، افزود: عملیات احداث ۳۰۰ کیلومتر بزرگراه و جاده چهارخطه نیز در حال اجرایی شدن است.

حیدری ادامه داد: مطالعات ۲۶۵ کیلومتر بزرگراه نیز در حال انجام است که امسال در مجموع کل مطالعات راه های مواصلاتی و شریانی استان اردبیل به اتمام می رسد.

مدیرکل راه و شهرسازی استان اردبیل تصریح کرد: در چهار تا پنج سال اخیر مطالعات راه های شریانی استان اردبیل در تبدیل به بزرگراه به انجام رسیده و یا در مرحله نهایی است که از جمله این محورهای مواصلاتی مهم می توان به بزرگراه اردبیل – آستارا ، اردبیل – نیر – سراب ، اردبیل – مشگین شهر – اهر ، گرمی – بیله سوار  پارس آباد – مشگین شهر - محور اردبیل – سرچم ، اردبیل – نیر – سراب و راه  اصلی کلور – درام اشاره کرد که بطول تقریبی ۴۵۰ کیلومتر در یک حلقه اتصالی منظم در دست اقدام بوده و پروژه ها با روند پیشرفت مناسبی توسط پیمانکاران در حال انجام است.