شناسهٔ خبر: 10979 - سرویس ریلی
نسخه قابل چاپ

نورزاد خبر داد:

تحویل اولین محموله ریل ملی در زمستان/ ۱۵۰۰ کیلومتر راه آهن آماده ریل گذاری در کشور وجود دارد

علی نورزاد معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: برای نخستین بار ریل ملی مطابق با استانداردهای جهانی در پروژه‌های راه آهن مورد استفاده قرار می‌گیرد که این امر روند ساخت خطوط ریلی را در کشور بسیار تسریع خواهد کرد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور، روز گذشته علی نورزاد با سفر به استان اصفهان با همراهی مدیرعامل ذوب آهن اصفهان از روند پروژه تولید ریل در این کارخانه بازدید کرد و از نزدیک در روند انجام امور قرار گرفت.

در حاشیه این بازدید علی نورزاد ضمن تقدیر از روند اجرای پروژه عظیم تولید ریل در ذوب آهن اصفهان گفت: مانع اصلی در ساخت و توسعه خطوط ریلی در کشور، کمبود ریل و مشکلات موجود برای واردات این محصول است که با تولید ریل داخلی بخش اعظمی از این مشکلات رفع خواهد شد.

معاون وزیر راه و شهرسازی اضافه کرد: در حال حاضر ۱۵۰۰ کیلومتر راه آهن آماده ریل گذاری در کشور وجود دارد که تکمیل این خطوط، گامی بلند در تحقق اهداف اقتصاد مقاومتی و برنامه افق ۱۴۰۴ در توسعه راه آهن و رساندن خطوط ریلی به ۲۵ هزار کیلومتر است.

نورزاد یادآور شد: بر اساس تفاهم نامه ای که سال قبل میان وزرای صنعت، معدن و تجارت، تعاون، کار و رفاه اجتماعی و راه و شهرسازی در دولت یازدهم برای تولید ریل ملی منعقد شد، این پروژه عظیم آغاز گشت که بر مبنای مذاکرات صورت گرفته ذوب آهن اصفهان خواهد توانست سالانه حدود ۴۰۰ هزار تن ریل را در داخل کشور تولید کند./

نظر شما