شناسهٔ خبر: 109795 - سرویس هوایی
نسخه قابل چاپ

مدیرکل فرودگاه‌های یزد خبر داد:

فعالیت کارگو ترمینال فرودگاه بین المللی یزد از سر گرفته شد

فرودگاه یزد مدیرکل فرودگاه‌های یزد از فعالیت دوباره ترمینال بار این فرودگاه خبر داد و گفت : برای راه اندازی این ترمینال از تغییر کاربری سوله واقع در فرودگاه استفاده می شود.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، عباس محمدی مدیرکل فرودگاه‌های یزد از فعالیت دوباره ترمینال بار این فرودگاه خبر داد و گفت: ترمینال بار یکی از نیازهای مهم و اساسی و بزرگترین دغدغه فعالان بخش صنعت و تجارت استان به‌ویژه تجار و فعالان عرصه اقتصادی در سال‌های اخیر بوده که این مهم به بهره‌برداری رسید.

وی گفت: پس از انجام بررسی ها و برآوردهای استانی، اداره كل فرودگاه‌های یزد زیرساخت های حمل بار را به صورت كارگو آماده و امکان صادرات و واردات کالاها از همین محل فراهم و این اقدام بستر ترانزیت هوایی كالا در یزد را به همراه خواهد داشت.

به گزارش شرکت فرودگاه‌ها، محمدی ابراز امیدواری کرد؛ با توجه به هماهنگی‌هایی که برای استقرار پلیس فرودگاه صورت پذیرفته است در صورت استقبال مردم و بخش دولتی و خصوصی و افزایش تقاضای جابجایی بار، استفاده از هواپیماهای کارگو در این فرودگاه نیز قابل برنامه ریزی خواهد بود.

گفتنی است؛ پیش از این شرکت‌های هواپیمایی مستقر در فرودگاه بین المللی یزد در فضاهای جداگانه به ارائه خدمات در زمینه جابجایی، صادرات و واردات بار می‌پراختند که پیش‌بینی می‌شود با تجمیع این فضاها تسهیل در امور صادرات و واردات بار حاصل شود و فعالان در این بخش با امکانات بهتری روبرو باشند.