شناسهٔ خبر: 109815 - سرویس هوایی
نسخه قابل چاپ

مدیرکل فرودگاه‌های خراسان رضوی اعلام کرد:

اعزام بیش از ۵۵۰۰ هزار زائر سرزمین وحی از فرودگاه بین المللی مشهد

فرودگاه مشهد مدیرکل فرودگاه‌های خراسان رضوی از اعزام بیش از ۵۵۰۰ هزار نفر زائر خانه ی خدا در خرداد ماه ۱۴۰۱ از فرودگاه بین المللی مشهد خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی،  محمود‌ امانی بنی مدیرکل فرودگاه های خراسان رضوی از اعزام بالغ از ۵۵۰۰ نفر زائر خانه ی خدا در خرداد ماه ۱۴۰۱ از فرودگاه بین المللی مشهد خبر داد و گفت: پروازهای حج فرودگاه بین المللی شهید هاشمی نژاد مشهد از ۲۶ خردادماه امسال شروع می شود و طی این عملیات پنج  هزار و ۸۸۶  زائر در قالب ۴۲ کاروان به سرزمین وحی اعزام می شوند. 

وی افزود: زائران اعزامی از فرودگاه مشهد، از استان های خراسان رضوی و خراسان شمالی  بوده و شرکت هواپیمایی ایران ایر، این پروازها را انجام می دهد.

محمود امانی بنی  در جلسه هماهنگی عملیات حج تمتع ۱۴۰۱ که با حضور جواد شاد، مدیرکل حج و زیارت استان برگزار شد؛ ضمن آرزوی فراهم شدن شرایط حجی عزتمندانه و پربار برای هم میهنان، گفت: تمهیدات لازم در خصوص برگزاری حج تمتع ۱۴۰۱ و اعزام و پذیرش حج گزاران خراسانی برای راهی شدن به سرزمین وحی اندیشیده شده است، و اداره کل فرودگاه های استان خراسان رضوی با برنامه ریزی و انسجام کاملِ تمامی واحدهای عملیاتی و سایر ارگان های مستقر، دارای شرایط ایده آل و زیرساخت های لازم برای اعزام زائران است.

امانی بنی افزود :خدمات رسانی مطلوب به زائران خراسانی سرزمین وحی باید با انسجام و وحدت رویه تمامی ارگان‌ها و کارکنان به نحوی انجام شود که اعزام زائران از طریق فرودگاه بین المللی مشهد بدون هیچ کم وکاستی صورت پذیرد.

وی با اشاره به اعزام زائران سرزمین وحی از طریق پرواز‌های شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی (هما) تصریح کرد؛ باید در روند اعزام زائران بیت الله الحرام از تاخیرات احتمالی پرواز‌ها جلوگیری کرده و آن را به حداقل برسانند، چرا که نگاه همه به عملکرد ماست و این پروسه باید آبرومندانه و درخور شان ایران اسلامی و زائران ایرانی باشد.

مدیرکل فرودگاه‌های خراسان رضوی با اشاره به لزوم اراده جمعی برای ارائه‌ی خدمات مطلوب و تسهیلات مناسب به حج گزاران، خاطرنشان کرد: پرواز‌های حج تمتع نقطه‌ی عطف تمامی پروازهاست، لذا باید بهترین خدمات رسانی به زائران بیت الله الحرام در دستور کار قرار گیرد و بدون هیچ مشکلی نسبت به اعزام آنان اقدام کنیم.

امانی بنی  تاکید کرد؛ خوشبختانه در جهت کسب رضایت زائران در زمان حضور در فرودگاه بهترین تسهیلات و امکانات فراهم شده است.

جواد شاد در ادامه ی جلسه ضمن قدردانی از مدیرکل فرودگاه های استان و مجموعه تحت نظر وی برای حمایت ها و نقش آفرینی کارآمد در مدیریت عملیات پروازی حج طی سال های اخیر، بیان داشتحج فریضه یی الهی است و خدمت به زائران بیت الله الحرام مایه مباهات همه ما است.

به گزارش شرکت فرودگاه‌ها؛ مدیر کل حج و زیارت استان همچنین گفت: خراسان رضوی به دلیل وجود بارگاه ملکوتی همیشه در استقبال از سفر حج اشتیاق بیشتری در کشور داشته است. امسال ۱۲ درصد جمعیت کشور از مشهد اعزام خواهند شد و  همچنین حجاج خراسان شمالی نیز از مشهد اعزام خواهند شد که شامل ۵۶۷۵  زائر در قالب  ۴۲ کاروان اعزام خواهند شد.