شناسهٔ خبر: 109830 - سرویس هوایی
نسخه قابل چاپ

مدیرکل فرودگاه های استان خراسان جنوبی اعلام کرد؛

اعزام بیش از یک هزار زائر خانه خدا از فرودگاه بیرجند به سرزمین وحی

فرودگاه بیرجند مدیرکل فرودگاه های استان خراسان جنوبی از اعزام بیش از یک هزار زائر خانه خدا در قالب پنج پرواز در هفته نخست تیرماه از فرودگاه بیرجند خبر داد .

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، عظیم طهماسبی مدیرکل فرودگاه های استان خراسان جنوبی از اعزام بیش از یک هزار زائر خانه خدا در قالب پنج پرواز در هفته نخست تیرماه از فرودگاه بیرجند خبرداد و گفت: با عنایت به اهمیت میزبانی مطلوب از زائران خانه خدا، مقرر شد تا در صورت نیاز از ظرفیت بخش توسعه ی پروژه ترمینال در ایام حج بطور موقت استفاده شود.

طهماسبی با بیان اینکه پروازهای برگشت در هفته نخست مرداد ماه انجام می شود عنوان کرد: تمامی بسترهای لازم جهت اعزام و پذیرش حجاج محترم فراهم شده است.

مدیرکل فرودگاه های استان خراسان جنوبی در خصوص پروژه توسعه و بهسازی ترمینال فرودگاه بیرجند گفت: این پروژه از اوایل سال ۹۸ آغاز بکار کرد و خوشبختانه در سال ۱۴۰۰ با پیشرفت فیزیکی قابل توجهی همراه بود.

وی با بیان اینکه پروژه توسعه ترمینال فرودگاه بیرجند در تابستان سال جاری به بهره برداری می رسد، گفت: در حال حاضر این پروژه با بیش از ۹۶ درصد پیشرفت فیزیکی مراحل پایانی خود را سپری می کند و بزودی با ایجاد بستر مناسب به دنبال بهسازی ترمینال حاضر خواهیم بود.

مدیرکل فرودگاههای خراسان جنوبی ضمن اشاره به مهم ترین اقدامات سال گذشته خاطرنشان کرد: تکمیل آشیانه ایمنی زمینی، احداث دیوار حفاظتی به طول حدود ۵۰۰ متر، ایجاد موتورخانه برق اضطراری برای پروژه بهسازی و توسعه، خرید حدود ۶۰ متر تسمه نقاله و خریداری تجهیزات ترمینالی بخشی از اقدامات انجام شده در سال ۱۴۰۰ بود.

طهماسبی با اشاره به بهسازی برج مراقبت پرواز فرودگاه بیرجند گفت: فاز اول بهسازی برج مراقبت پرواز فرودگاه بیرجند با هدف حذف انعکاس نور و صوت در سال ۱۴۰۰ به اتمام رسد و در سال جاری فاز دوم را با هدف اصلاح شیشه های برج و ایجاد درب خروج اضطراری در دستور کار داریم.

به گفته وی در حوزه هوانوردی نیز ارتقاء زیرساخت های ارتباطی از سایت تقی قنبر بیرجند به سایت مخابرات با تعویض از کابل مسی به فیبر نوری صورت پذیرفت و همچنین جذب پنج نیروی متخصص در این حوزه از دیگر اقداماتی بود که سال گذشته انجام شد.

وی ضمن اشاره به پیگیری پروژه تکنیکال بلاک فرودگاه طبس در سال جاری گفت: این طرح که پیش تر بدلیل شیوع کرونا متوقف شده بود امسال مجددا از سر گرفته می شود و مراحل مقدماتی و مطالعاتی آن آغاز خواهد شد.

مدیرکل فرودگاه های استان خراسان جنوبی تصریح کرد: تکمیل پروژه توسعه ترمینال، آغاز فاز اول و دوم پروژه محوطه سازی به مساحت ۱۰ هزار مترمربع و تکمیل بهسازی برج مراقبت فرودگاه بیرجند از مهم ترین اهداف سال جاری خواهد بود.

طهماسبی از تعامل فرودگاه و شهرداری برای اخذ پایان کار فرودگاه بیرجند خبر داد و گفت: مراحل اخذ پایان کار با هزینه ای بالغ بر پنج میلیارد تومان انجام و پایان کار طرح های فرودگاه به مساحت حدود ۱۹ هزار مترمربع دریافت می شود.

وی ضمن اشاره به اهداف فرودگاه بیرجند در راستای رونق پروازهای داخلی گفت: در حال حاضر در حال رایزنی با دو شرکت هواپیمایی برای رونق پروازها هستیم و سال جاری شاهد افزایش تعداد و مسیرهای پروازی خواهیم بود.