شناسهٔ خبر: 109838 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیر کل راه و شهرسازی استان خبر داد:

ثبت نام بیش از ۱۳ هزار مجرد در طرح نهضت ملی مسکن چهارمحال و بختیاری

حسینعلی مقصودی.jpg مدیرکل راه و شهرسازی چهارمحال و بختیاری از ثبت‌نام بیش از ۱۳ هزار متقاضی مجرد در طرح نهضت ملی مسکن این استان خبر داد و گفت: از این تعداد تاکنون پنج هزار متقاضی واجد شرایط شناخته شده اند.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (چهارمحال و بختیاری)، حسینعلی مقصودی در جلسه شورای مسکن استان با اعلام این خبر، افزود: برای دو هزار و ۴۰۰ متقاضی مجرد مراحل تشکیل پرونده صورت گرفته است و یک هزار و ۱۲۵ نفر تأیید نهایی شده اند.

 وی کل ثبت نام نهضت ملی مسکن در شهرهای استان را بیش از ۶۱ هزار و ۵۰۰ متقاضی عنوان کرد و ادامه داد: از این تعداد حدود ۳۰ هزار متقاضی حائز شرایط شناخته شده و بیش از ۱۲ هزار و ۵۰۰ متقاضی تأیید نهایی شده اند. مدیرکل راه و شهرسازی استان گفت: برای ۱۰ هزار و  ۲۰۰ متقاضی افتتاح حساب صورت گرفته است و ۶ هزار نفر واریز وجه اولیه را انجام داده اند.

مقصودی در این جلسه به به ثبت یک هزار و ۲۳۱ واحد در سامانه نهضت ملی مسکن جهت استفاده از تسهیلات خودمالکین نیز اشاره کرد و از اعضای شورای مسکن استان به خصوص فرمانداران و شهرداران درخواست کرد؛ با توجه به شرایط مناسب این تسهیلات برای افرادی که دارای زمین بوده ولی شرایط ساخت را دارا نمی باشند؛ در اطلاع رسانی این طرح همکاری نمایند.

مقصودی همچنین با اشاره به همکاری ضعیف دستگاه های اجرایی استان در معرفی اراضی مازاد دولتی جهت تأمین زمین طرح نهضت ملی مسکن، از اداره کل ثبت اسناد و املاک و امور اقتصادی و دارایی استان خواست؛ بر اساس مکاتبات صورت گرفته در خصوص ارسال مشخصات و اطلاعات اراضی دستگاه های دولتی بر اساس ماده ۱۰ قانون جهش تولید مسکن اقدام نمایند.

معاون امور عمرانی استاندار چهارمحال و بختیاری نیز در این نشست بر ضرورت لحاظ نمودن کاربری های عمومی و خدماتی در طراحی اراضی نهضت ملی مسکن تأکید کرد و گفت: احداث کاربری های عمومی و خدماتی از ابتدای کار باید در برنامه اجرایی قرار گیرد.

علی حیدری در خصوص شناسایی و تأمین اراضی ملی مورد نیاز این طرح، افزود: در کلیه شهرهای دارای کسری زمین با هماهنگی فرمانداران شهرستان ها و دستگاه های متولی، تا پایان خرداد ماه نسبت به تأمین اراضی مورد نیاز اقدام شود.

ارائه گزارش دستگاه های اجرایی و شهرداری ها از فعالیت های انجام شده از جمله تعداد صدور پروانه های ساختمانی و اعمال تخفیفات و همچنین انجام زیرساخت ها در جلسات شورای مسکن، از دیگر مصوبات شورای مسکن استان بود.