شناسهٔ خبر: 109850 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

رئیس راهداری و حمل و نقل جاده ای بابل خبر داد:

آغازعملیات احداث برید پل درون کلای غربی شهرستان بابل

مازندران - رئیس بابل رئیس راهداری و حمل و نقل جاده ای شهر ستان بابل از آغازعملیات احداث برید عرضی پل درون کلای غربی شهرستان بابل با اعتباری بالغ بر 5 میلیارد و 500 میلیون ریال خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهر سازی از مازندران، یاسر ابراهیمی اظهار داشت: عملیات احداث برید عرضی پل درون کلای غربی شهرستان بابل با هدف نگهداری ابنیه فنی از آبشستگی پی پلها وجلو گیری از  تخریب آن در حال احداث می باشد. 
وی خاطر نشان ساخت: با توجه به شرایط جوی استان هر ساله شاهد تخریب پلها بر اثر بارندگی های شدید هستیم که برخی از این ابنیه با اندکی توجه و تامین اعتبار از تخریب و وارده آمدن خسارت کلان نجات می یابد. 
ابراهیمی ادامه داد: دیواره های کاهش دهنده سرعت آب در ورودی و خروجی برای جلوگیری از  نفوذ آب به زیر پی در ورودی  و شسته شدن کف پلها در قسمت خروجی احداث میشود که این مقوله برید نامیده میشوند و عمق آن برابر  پی کوله و دیوارهای برگشتی و عرض از هر طرف نیم تا یک متر بیشتر از دهانه پل و گاهی نیز به جهت کنترل کامل آبشستگی تا حد فاصل بین دو دیوار بالی یا برگشتی اجرا میشود.
رئیس راهداری و حمل و نقل جاده ای شهر ستان بابل تصریح کرد: در برخی از ابنیه به دلایل مختلفی از قبیل شیب تند رودخانه ،‌ نرم بودن خاک در پایین دست پلها و آبروها ،  زیاد بودن حجم آب در خروجی ،‌ برداشتن مصالح از پایین دست این ابنیه باعث آبشستگی شدید و  اختلاف ارتفاع بین سطح رادیه و بستر طبیعی رودخانه شده که اگر به موقع مرمت و تعمیر نشود باعث تخریب و خسارت به ابنیه و راه میگردد. لذا  این اداره در راستای پیشگیری از سرایت آبشستگی به زیر پی ها و دیوارها می توان از  طرحهای مختلف مرمت آبشستگی در پایین دست پلها بهره می گیرد