شناسهٔ خبر: 109868 - سرویس هوایی
نسخه قابل چاپ

مدیرکل فرودگاه های استان هرمزگان اعلام کرد:

اعزام حجاج به سرزمین وحی از فرودگاه بندرعباس

فرودگاه بندرعباس مدیرکل فرودگاه های استان هرمزگان از اعزام ۵۶۰ زائر به سرزمین وحی خبر داد و گفت: زائران خانه خدا هفته آخر خرداد ماه در قالب دو پرواز به عربستان اعزام خواهند شد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، ابوذر ضیایی مدیرکل فرودگاه های استان هرمزگان از اعزام ۵۶۰ زائر به سرزمین وحی خبرداد و گفت: تمامی بسترهای فرودگاهی لازم برای اعزام زائران به سرزمین وحی آماده بوده و حجاج در هفته پایانی تیرماه به شهر خود باز می گردند.

وی با اشاره به اقدامات انجام شده در سال ۱۴۰۰ در فرودگاه بندرعباس، دریافت گواهینامه فرودگاهی براساس مقررات سازمان هواپیمایی کشوری را مورد توجه قرار داد و گفت: سال گذشته فرودگاه بندرعباس به عنوان نخستین فرودگاه کشور توانست گواهینامه فرودگاهی براساس قوانین جدید سازمان هواپیمایی را اخذ کند.

مدیرکل فرودگاه های استان هرمزگان با اشاره به دیگر اقدامات سال گذشته عنوان کرد: تکمیل پروژه توسعه اپرون در دو استند، احداث تاکسی وی جدید، روکش و بهسازی اپرون قدیم به تعداد ۴ استند؛ به عنوان بخشی از اقدامات مهم سال ۱۴۰۰ بوده است.

ضیایی در خصوص آخرین وضعیت پروژه محوطه سازی مقابل ترمینال فرودگاه بندرعباس گفت: سال گذشته مطالعات این پروژه انجام و امسال در صورت تایید شرکت فرودگاه ها وارد مرحله مناقصه خواهد شد.

وی با اشاره به نصب سامانه و سیستم های RVR، ILS و SFLS گفت: نصب این سامانه ها انجام شده و در حال حاضر به منظور بهره برداری، منتظر فلایت چک مربوط به آن ها هستیم.

مدیرکل فرودگاه های استان هرمزگان ضمن ابراز خرسندی از اقدامات انجام شده در بحث امنیت فرودگاه بندرعباس خاطرنشان کرد: نصب دیوار حفاظتی و راهبند دفنی ضد تروریستی مقابل درب های آهن از اقدامات مهمی بود که سال گذشته برای افزایش امنیت فرودگاه انجام شد.

ضیایی با اشاره به جایگاه ششم فرودگاه بندرعباس از نظر تعداد پرواز در کشور، گفت: در حال حاضر ۲۰ مسیر داخلی و خارجی در فرودگاه بندرعباس برقرار است و سال گذشته بیشترین پرواز تاریخ این فرودگاه به ثبت رسید.

وی در خصوص آخرین وضعیت فرودگاه های بندرلنگه و ابوموسی گفت: دستگاه های کمک ناوبری DVOR/DME این فرودگاه ها نصب شده و جهت بهره برداری منتظر فلایت چک آن ها هستیم.

به گزارش شرکت فرودگاه ها؛ مدیرکل فرودگاه های استان هرمزگان در پایان تصریح کرد: پروژه بهسازی و محوطه سازی بخش ایرساید فرودگاه ابوموسی، بهسازی و محوطه سازی بخش لندساید فرودگاه بندرلنگه و نیز تعویض چراغ دکل های روشنایی اپرون فرودگاه بندرعباس مراحل پایانی خود را پشت سر می گذارد.