شناسهٔ خبر: 109921 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان اردبیل خبر داد:

بیش از ۲ هزار میلیارد ریال صرف بهسازی راه خلخال-اسالم می شود

جلسه خلخال.jpg مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان اردبیل گفت: بیش از دو هزار میلیارد ریال برای بهسازی راه خلخال به اسالم هزینه می‌شود.

به گزارش روابط عمومی اداره کل راهداری و حمل ونقل جاده ای استان اردبیل ،کلیم‌اله وثوقی در حاشیه نشست مشترک مسئولان شهرستان‌های خلخال و تالش که با محوریت حل مشکلات محورهای ارتباطی مشترک دو شهرستان در فرمانداری خلخال برگزار شده بود اظهار کرد: در این جلسه راهکارهای خوبی برای ارتقای سطح ایمنی محور ارتباطی توریستی و پرتردد خلخال - اسالم از سوی مسئولان اجرایی ، قضایی ، نظامی و انتظامی هر دو شهرستان و همچنین پلیس راهور اردبیل و گیلان برای اجرا مصوب شد.

عضو شورای اداری استان اردبیل افزود: بر اساس توافق بعمل آمده و قول مساعد فرمانداران دو شهرستان لکه‌گیری ، تثبیت ، زیرسازی و روکش آسفالت بخش‌های از بین رفته این جاده ۷۲ کیلومتری مشترک خلخال و تالش در هر دو حوزه استحفاظی دو استان اردبیل و گیلان امسال آغاز می‌شود.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان اردبیل با اشاره به اینکه طبق توافق مسئولان تالش و خلخال عملیات بهسازی و ساماندهی این جاده در دو قطعه مجزا با همکاری ادارات کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای دو استان اردبیل و گیلان از هر دو سمت خلخال و اسالم امسال آغاز می‌شود تصریح کرد:طبق برآورد انجام شده توسط کارشناسان دو طرف هزینه و اعتبار اجرای طرح ساماندهی این محور ارتباطی کوهستانی ،جنگلی و برفگیر جاده خلخال به اسالم بالغ بر ۲ هزار میلیارد ریال است.

دبیر کمیسیون مدیریت اجرائی ایمنی حمل ونقل استان اردبیل گفت:انتظار می‌رود با استفاده از ظرفیت نشست امروز مسئولان دو استان ، کمک مالی سازمان راهداری کشور ، همچنین کمک‌های مالی و اعتباری نمایندگان دو شهرستان در مجلس شورای اسلامی و استانداران گیلان و اردبیل ، فرمانداران خلخال و تالش و با توجه به جلسات قبلی مشترک برگزار شده این اعتبار تامین و برای ارتقای سطح ایمنی این راه هزینه شود.

 مدیرکل راهداری  و حمل و نقل جاده ای استان اردبیل با اشاره به اینکه امید وار هستیم  بخش مهمی از اجرای طرح ساماندهی راه در قسمت‌های تخریب شده راه از جمله عملیات روکش آسفالت و تثیبت زیرسازی محور با استفاده از سیمان در طول مسیر این راه در سال جاری و بخش دیگری نیز در سال آینده اجرا شده خاطر نشان کرد:با اقدامات انجام گرفته مسیری امن و عاری از هرگونه ناهمواری برای تردد اهالی دو شهرستان همسایه خلخال و تالش و همچنین گردشگران هر دو شهرستان در یک برنامه زمانی معین فراهم شود.

همچنین در این نشست مدیرکل راهداری وحمل و نقل جاده‌ای استان گیلان گفت: با توجه به بازدید استاندار اردبیل از جاده ارتباطی مشترک اسالم - خلخال و نظر مساعد در بحث توسعه گردشگری در منطقه با استفاده از ظرفیت‌های موجود از جمله راه‌های ارتباطی مشترک به خلخال جلسه هم‌اندیشی و هم‌افزایی با حضور مسئولان دو استان در خلخال برگزار و منجر به نتایج بسیار مهم و خوب در بحث اجرای طرح ساماندهی این محور شد.

فریبرز مرادی اظهار کرد: با پیگیری‌های صورت گرفته دو پروژه بهسازی و روکش آسفالت در این مسیر ارتباطی در حوزه گیلان سال گذشته انجام و یک پروژه نیز با اعتبار ۵۰ میلیارد ریال برای تثبیت زیرسازی و روکش آسفالت هم اکنون در حال اجرا است.

عضو شورای اداری استان گیلان از برآورد ۲ هزار میلیارد ریال اعتبار برای بهسازی کل مسیر این راه ۷۲ کیلومتری خبرداد و بیان کرد: تامین این اعتبار نیازمند همت و پیگیری همه دست‌اندرکاران کشوری و استانی از جمله استانداران دو استان اردبیل و گیلان و فرمانداران دو شهرستان همسایه خلخال و تالش است تا زمینه راه کاربران این مسیر زیبا و گردشگری فراهم شود.

مرادی ادامه داد: در سال جاری برای اجرای روکش آسفالت ۱۵ کیلومتر از مسیر این راه در حوزه استان گیلان اعتباری بالغ بر ۴۰۰ میلیارد ریال هزینه می‌شود.