شناسهٔ خبر: 109931 - سرویس مسکن و شهرسازی
نسخه قابل چاپ

مدیرعامل شرکت عمران شهرهای جدید خبر داد؛

پیگیری جدی تأخیرات عملکردی پیمانکاران به ویژه در حوزه مسکن مهر/ استخراج فوری نیازهای منطقه ای و کمبود فضاهای شهری

شهرهای جدید در جلسات پایش سه شهر جدید پرند، هشتگرد و پردیس بر پیگیری جدی تاخیرات عملکردی پیمانکاران به ویژه در حوزه مسکن مهر و استخراج فوری نیازهای منطقه‌ای و کمبود فضاهای شهری تاکید شد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، جلسات پایش سه شهر جدید پردیس، پرند و هشتگرد با حضور علیرضا جعفری، معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل شرکت عمران شهرهای جدید، اعضای هیئت مدیره، مدیران عامل شهرهای مذکور و سایر مدیران مربوطه طی روزهای گذشته با دستور کار بررسی عملکرد پروژه های مسکن مهر، بررسی عملکرد آخرین وضعیت طرح نهضت ملی مسکن و تأمین زمین، پروژه های عمرانی روبنایی و زیربنایی و مترو و همچنین پروژه های مشارکتی برگزار شد.

جعفری در این جلسات با تأکید بر ضرورت تعیین تکلیف هرچه سریعتر پروژه های مسکن مهر بیان کرد: تمامی شهرها به ویژه سه شهر نام برده شناسنامه دقیقی از آخرین وضعیت پروژه های مسکن مهر باقیمانده تهیه کرده و شرایط کنونی هر پروژه در زمینه های گوناگون را ذکر کنند.

وی همچنین ادامه داد: تمامی شهرها پروژه های روبنایی با پیشرفت بالای 90 درصد را در اولویت قرار داده و آن ها را برای افتتاح و بهره برداری تا پایان شهریورماه آماده کنند.

معاون وزیر راه و شهرسازی با اشاره به اینکه مدیران عامل باید هرچه سریعتر تمامی پروژه های روبنایی ساخته شده که هنوز از سوی نهادهای خدمات رسان و اجرایی به بهره برداری نرسیده اند را تعیین تکلیف کنند گفت: مدیران به جدیت تأخیرات تمامی پیمانکاران در عملکرد اجرایی به ویژه در حوزه مسکن مهر را پیگیری و بررسی کنند.

مدیر عامل شرکت عمران شهرهای جدید در طول این جلسات به تهیه بسته تهاتری تأمین مالی پروژه های مسکن مهر در ابعاد اراضی و مستغلات و … در شهرهایی که دارای مشکل مذکور هستند تأکید کرده و گفت: تهیه و پرداخت مطالبات پیمانکاران سریعا در دستور کار قرار گیرد.

به گزارش شرکت عمران شهرهای جدید، جعفری همچنین در بخشی دیگر از سخنان خود به استخراج و نیازهای منطقه ای هر شهر و کمبود فضاهای خدماتی آن ها اشاره کرد و گفت: مدیران عامل به فوریت این اقدام را انجام و همراه با آماد سازی اراضی شهر برای تأمین مالی پروژه های مختلف با محوریت تکمیل مسکن مهر در دستور کار خود قرار دهند.