شناسهٔ خبر: 109939 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

معاون فنی و راه های روستایی عنوان کرد:

نقش کلیدی مجتمع‌های خدماتی رفاهی در کاهش تصادفات

مازندران - محسن محمدنژاد معاون فنی و راه های روستایی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان مازندران در حاشیه بازدید مجتمع‌های خدماتی رفاهی بین راهی این استان اظهار داشت: مجتمع های خدماتی رفاهی نقش کلیدی و اساسی در کاهش سوانح و تصادفات جاده ای دارند.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهر سازی از مازندران ، محسن محمدنژاد  در حاشیه بازدید بمنظور بررسی خدمات و تاکید بر ارتقای آنها در مجتمع‌های خدماتی رفاهی بین راهی استان، اظهار کرد: مجتمع‌های خدماتی رفاهی با ایجاد تمركز خدمات مورد نیاز دریك مكان ، نقش اساسی در ارائه خدمات مطلوب به كاربران جاده‌ای و همچنین كاهش سوانح و تصادفات جاده‌ای وافزایش ایمنی تردد در شبكه راه‌های کشور را عهده دار است .

وی ادامه داد : این مجتمع‌ها با مشاركت و سرمایه‌گذاری بخش خصوصی با اخذ موافقت اصولی از سازمان راهداری وحمل و نقل جاده‌ای احداث و نگهداری می شوند.

محمدنژاد خاطر نشان ساخت : در حال حاضر تعداد 43 مجتمع خدمات رفاهی بین راهی در سطح استان در حال بهره برداری و ارائه خدمات به مسافرین و رانندگان در محور های مربوطه است.

وی افزود : همچنین تعداد 17 موافقت اصولی صادره در حال احداث بوده که این تعداد پس از اتمام عملیات اجرایی در سالهای آینده به بهره برداری نهایی می رسند.

معاون فنی و راه های روستایی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای مازندران عنوان کرد: تعداد 30 موافقت اصولی صادره در حال استعلام بوده که در صورت موافقت آن کارگروه به مرحله اجرایی برای احداث می رسند.

لازم به ذکر است به منظور رفاه مسافران و کاربران جاده ای ، کارشناسان این اداره کل در قالب گشت های نظارت به طور مستمرازمجتمع‌های خدماتی-رفاهی بین‌راهی،نمازخانه‌ها،جایگاه‌های سوخت و رستوران‌های بین‌راهی  واقع در مجتمع های خدماتی رفاهی بازدید نموده و بر عملکرد آنان نظارت دارند و در صورت مشاهده هرگونه تخلف  ضمن تاکید بر رفع نواقص موجود در صورت تکرار برخورد قانونی اعمال می‌شود.