شناسهٔ خبر: 109990 - سرویس هواشناسی
نسخه قابل چاپ

کارشناس سازمان هواشناسی اعلام کرد؛

آسمان غبار آلود و کاهش کیفیت هوا در نیمه غربی و جنوبی کشور / افزایش نسبی دما در استان­ های ساحلی دریای خزر و اردبیل/وزش باد شدید در شمال شرق، شرق و دامنه­ های جنوبی البرز

طوفان شن در سیستان و بلوچستان کارشناس سازمان هواشناسی کشور از افزایش وزش باد در کشور عراق سبب شکل‌گیری توده گرد و خاک و انتقال آن به مرزهای غرب و جنوب غرب کشور خبر داد .

فریبا گودرزی، کارشناس سازمان هواشناسی،در گفت‌وگو با خبرنگار  پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، آخرین پیش‌بینی‌ها از وضعیت جوی کشور برای امروز پنجم خرداد و روزهای آتی را تشریح کرد. 

کارشناس سازمان هواشناسی برای امروز پنجشنبه در گیلان، مازندران، گلستان بارش پراکنده باران پیش‌بینی کرد و گفت: در خراسان  شمالی و شمال خراسان رضوی و برخی از مناطق اردبیل و شرق آذربایجان شرقی و دامنه و ارتفاعات سمنان و شرق تهران رگبار پراکنده باران، گاهی رعد و برق و وزش باد شدید خواهد بود و این شرایط تا روز جمعه در برخی از مناطق خراسان شمالی و  شمال خراسان رضوی  ادامه خواهد داشت.

گودرزی درباره وضعیت آب و هوای سایر مناطق کشور توضیح داد: با شکل گیری توده گرد خاک در کشور عراق و انتقال به مرزهای غرب امروز در جنوب غرب و برخی از مناطق غرب و جنوب غبار و کاهش کیفیت هوا راداریم .

به گفته کارشناس هواشناسی در شمال شرق، شرق و دامنه­ های جنوبی البرز درتهران، البرز، سمنان، قم و مرکزی وزش باد شدید و به ویژه منطقه زابل وزش بادهای شدید توام با گرد و خاک را خواهیم داشت. این شرایط در جمعه در شرق و شمال شرق کشور رخ می دهد.

وی ادامه داد: روزهای جمعه و شنبه در استان­ های ساحلی دریای خزر و اردبیل افزایش نسبی دما را داریم از امروز تا سه شنبه آب های جنوب کشور مواج و متلاطم هستند.

گودرزی درباره وضعیت آب و هوای تهران گفت: آسمان تهران امروز صاف و گاهی با وزش باد شدید همراه خواهد بود و بیشینه دمای امروز پایتخت ۲۹ درجه بالای صفر است.