شناسهٔ خبر: 109996 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

طى دو ماه گذشته در خراسان شمالى به ثبت رسيد:

تخلف سرعت ۱۶ درصد از وسايل نقليه در محورهای استان

تخلف سرعت با توجه به آمار ترددهاى ثبت شده توسط ٥١ دستگاه تردد شمار در محورهای خراسان شمالی، نسبت سرعت غیرمجاز به کل ترددها در دو ماه گذشته ١٦ درصد است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی(خراسان شمالی)، جعفر شهامت مديركل راهدارى و حمل و نقل جاده اى استان گفت: بر اساس اين گزارش، ٦٤ درصد از ترددهاى ثبت شده در محور گرمه به چمن بید تخلف سرعت داشته اند كه اين محور بیشترین درصد تخلف سرعت نسبت به تردد عبوری را به خود اختصاص داد.

وى افزود: همچنين محورهاى چمن بید- جنگل گلستان و  جاده قدیم آشخانه - بجنورد دارای بیشترین درصد تخلف فاصله غیر مجاز بوده اند.

وى سرعت متوسط در استان را  ٨٢ كيلومتر در ساعت ذكر و اظهاركرد: محور چمن بید به جنگل گلستان و راز و جرگلان به  آشخانه از محورهاى ديگر دارای بیشترین سبقت غیر مجاز است.

به گفته شهامت، طى دو ماه گذشته ١٠٧ هزار و ٦٤٢ تخلف سرعت متوسط و لحظه ای توسط سامانه های ثبت تخلف به پلیس راهور ناجا ارسال شده كه نسبت به مدت مشابه سال گذشته ٦٩ درصد افزایش داشته است.

لازم به ذکر است با توجه به برنامه ریزی های انجام گرفته 10 دستگاه سامانه ثبت تخلف جدید از جمله 3 سامانه ثبت تخلف سرعت در محور چمن بید به گرمه و بالعکس در حال نصب است که طی ماه های آتی با بهره برداری از این سامانه ها، کل شبکه راه های شریانی و اصلی استان تحت پوشش کنترل برخط و خودکار تخلفات قرار خواهد گرفت.