شناسهٔ خبر: 110020 - سرویس وزارتی
نسخه قابل چاپ

وزیر راه و شهرسازی مطرح کرد؛

سازمان محیط زیست پیگیر رفع مشکل ساخت مسکن در شهرک امیرالمومنین پاکدشت/ معضل تملک زمین برای ساخت ۱۰ کیلومتر از پروژه کمربندی پاکدشت حل شد

سفر وزیر راه و شهرسازی به شهرستان پاکدشت وزیر راه و شهرسازی درباره پروژه نیمه‌تمام کمربندی شهرستان پاکدشت، گفت: بحث تملک ۱۰ هکتار زمین برای تکمیل این پروژه حل شده است و قرارگاه خاتم‌الانبیا به عنوان پیمانکار پروژه می‌تواند آن را زیر بار ببرد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، رستم قاسمی وزیر راه و شهرسازی امروز پنجشنبه ۵ خرداد در جریان سفر به شهرستان پاکدشت از پروژه ۶۳۰ واحدی نهضت ملی مسکن پاکدشت به کارفرمایی اداره کل راه و شهرسازی استان تهران بازدید کرد.

مطابق اعلام مسئولان وزارت راه و شهرسازی، مسکن ملی پاکدشت از لحاظ کیفیت ساخت و اجرا و مقاوم‌سازی جزو محکم‌ترین پروژه‌های استان تهران است. این پروژه سه پیمانکار دارد و تاکنون ۴۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته است.

قاسمی که به عنوان نماینده ویژه رئیس جمهوری در سفر استانی هیئت دولت به استان تهران راهی پاکدشت شده است، همچنین در جریان بازدید از روند پیشرفت پروژه ۶۳۰ واحدی طرح نهضت ملی مسکن در شهرستان پاکدشت در جمع خبرنگاران، با اشاره به بازدیدهای امروز خود از چند پروژه نیمه‌تمام از جمله بیمارستان و ورزشگاه پاکدشت، گفت: گزارش این بازدیدها به همراه درخواست‌مان را برای تکمیل این پروژه‌ها به آقای رئیس جمهور ارائه خواهیم کرد.

وی با بیان اینکه سهمیه شهرستان پاکدشت در طرح نهضت ملی مسکن طی ۴ سال اجرای طرح ۸۰۰۰ واحد است، اضافه کرد: خوشبختانه زمین برای این تعداد واحد پیش‌بینی و آماده شده است و عملیات اجرایی حدود ۶۵۰ واحد از این تعداد آغاز شده است و مابقی هم به زودی شروع خواهد شد.

وزیر راه و شهرسازی درباره پروژه نیمه تمام کمربندی شهرستان پاکدشت، ادامه داد: بحث تملک ۱۰ هکتار زمین برای تکمیل ۱۰ کیلومتر از این پروژه به نوعی حل شده است و پیمانکار که قرارگاه خاتم‌الانبیا است، می‌تواند آن را زیر بار ببرد و طبق صحبتی که انجام دادیم، قرار شد در این زمینه تسریع صورت گیرد؛ ضمن اینکه ماشین‌آلات مورد نیاز برای تکمیل پروژه پای کار است.

قاسمی ابراز امیدواری کرد مابقی زمین‌های مورد نیاز برای تکمیل پروژه کمربندی شهرستان پاکدشت هم به زودی تملک شود و عملیات اجرایی پروژه با قدرت به پیش برود.

وی با اشاره به مشکلی که سال‌هاست در بحث ساخت واحدهای مسکونی تعاونی کارگران در شهرک امیرالمومنین شهرستان پاکدشت گریبانگیر مردم بوده است، گفت: کارهای مربوط به این موضوع در کمیسیون ماده ۵ تقریبا تمام‌شده است و ما این زمین‌ها را جزو زمین‌های الحاقی به شهر می‌دانیم و اگر شهرک ساخته شود، ما هم حمایت می‌کنیم. این بخش، مشکلی در حوزه محیط زیست داشته است که از آقای سلاجقه رئیس سازمان حفاظت از محیط زیست درخواست شده است که مسئله یادشده را حل کند که قول داده شده ظرف هفته آینده این مشکل حل شود که چنانچه این اتفاق بیفتد، مردم می‌توانند ساخت و ساز واحدهایشان را آغاز کنند.

وزیر راه و شهرسازی درباره آخرین وضعیت اجرای طرح نهضت ملی مسکن در کشور هم یادآور شد: ما قرار است طی ۴ سال ۴ میلیون واحد مسکونی بسازیم منتها ساخت یک واحد مسکونی به طور میانگین بیش از یک سال طول می‌کشد و برنامه ما این است که کار را در دو قسمت دو میلیونی شروع کنیم و انجام دهیم تا بتوانیم در پایان دولت به برنامه پیش‌بینی شده برسیم کما اینکه تا امروز بیش از یک میلیون واحد در دست اجرا داریم.