شناسهٔ خبر: 110023 - سرویس بنادر و دریانوردی
نسخه قابل چاپ

حمل‌ونقل دریایی در هفته‌ای که گذشت؛

احداث ۳ دایک ۵۰ هکتاری برای تخلیه رسوبات کانال آشوراده در دستور کار/ کاهش ۲ میلیون تنی کالای اساسی انباشته در بندر امام/ محکومیت توقیف بار کشتی ایرانی در آب‌های یونان

بندر چابهار برنامه‌ریزی برای احداث ۳ دایک ۵۰ هکتاری برای تخلیه رسوبات کانال آشوراده، کاهش ۲ میلیون تنی کالای اساسی انباشته در بندر امام و محکومیت توقیف بار کشتی ایرانی در آب‌های یونان، از مهمترین خبرهای حوزه بنادر و دریانوردی در هفته گذشته بود.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، اهم اخباری که در هفته گذشته در حوزه حمل و نقل دریایی به وقوع پیوست به شرح زیر است:

۳ دایک ۵۰ هکتاری برای تخلیه رسوبات کانال آشوراده احداث می‌شود

مدیر بنادر و دریانوردی استان گلستان از برنامه‌ریزی برای احداث ۳ دایک ۵۰ هکتاری برای تخلیه رسوبات کانال آشوراده خبر داد و گفت: پیوست‌های زیست‌محیطی در احیای خلیج گرگان حتما مد نظر خواهد بود.

لایروبی نگهداری کانال دسترسی بندر بوشهر با سرعت بیشتر ادامه می‌یابد

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان بوشهر از تسریع در انجام پروژه لایروبی نگهداری کانال دسترسی بندر بوشهر خبر داد.

برنامه سازمان بنادر برای مقابله با کرونا و بیماری‌های عفونی در بنادر و روی کشتی در سال ۱۴۰۱

مدیر ایمنی، بهداشت و محیط زیست (HSE) سازمان بنادر و دریانوردی ضمن تشریح مهم‌ترین اقدامات انجام شده این سازمان در راستای کنترل و مقابله با شیوع ویروس کرونا طی سال ۱۴۰۰، اهداف و برنامه‌های پیش‌بینی‌شده برای پیشگیری و مقابله با بیماری‌های عفونی از جمله کووید ۱۹ در بنادر کشور در سال جاری را تشریح کرد.

کاهش ۲ میلیون تنی کالای اساسی انباشته در بندر امام خمینی (ره)

استاندار ویژه خوزستان اعلام کرد: از ابتدای آغاز به کار دولت سیزدهم تاکنون میزان کالای اساسی انباشته شده در بندر امام خمینی (ره) از ۴ میلیون تن به ۲ میلیون و ۳۰۰ هزار تن کاهش یافته است که نشان می‌دهد خروج کالا از این بندر با سرعت در حال انجام است.

ضرورت تسهیل تردد کشتی‌های با پرچم ایران به تمامی بنادر روسیه

معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی بر تسهیل تردد کشتی‌های با پرچم جمهوری اسلامی ایران به تمامی بنادر روسیه از جمله بندر «نووراسییسک» تاکید کرد و گفت: در صورتی که این مهم رخ دهد، می‌توان مقوله صادرات غلات به روسیه را تضمین کرد.

بیانیه سازمان بنادر درباره توقیف بار کشتی ایرانی در آب‌های یونان: اقدام یونانی‌ها دزدی دریایی و برخلاف موازین بین‌المللی است

سازمان بنادر و دریانوردی به عنوان مرجع حاکمیت دریایی کشور نسبت به اقدام دولت یونان در رابطه با نگه داشتن کشتی با پرچم جمهوری اسلامی ایران و توقیف بار آن، واکنش نشان داد و در بیانیه ای از دولت یونان خواست که فوراً به تعهدات بین‌المللی خود عمل کند.