شناسهٔ خبر: 110026 - سرویس ریلی
نسخه قابل چاپ

حمل‌ونقل ریلی در هفته‌ای که گذشت؛

سند جامع حمل‌و نقل ریلی رونمایی می‌شود/راه اندازی کریدور ریلی چین_قزاقستان_ایران_اروپا

آیین ورود ۵۲۶ دستگاه واگن به ناوگان ریلی با حضور وزیر راه و شهرسازی از مهم‌‌ترین اخبار در حوزه حمل‌و نقل‎ ریلی هفته گذشته می‌توان به رونمایی از سند جامع حمل و نقل ریلی و راه اندازی کریدور ریلی چین_قزاقستان_ایران_اروپا اشاره کرد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، اهم اخباری که در هفته گذشته در حوزه حمل و نقل ریلی به وقوع پیوست به شرح زیر است:

رونمایی از سند جامع حمل‌و‌نقل ریلی/سهم خطوط ریلی از ترانزيت بین‌المللی افزایش می‌یابد

مدیر عامل شرکت راه آهن با اشاره به اینکه تا کنون هیچ سند جامعی برای حمل‌ونقل ریلی نداشتیم، گفت: با مطالعات گسترده انجام شده، اطلس کامل و سند جامعی از نیازها و وضعیت فعلی صنعت ریلی به منظور جهش حمل‌و‌نقل ریلی گردآوری شده و به زودی رونمایی خواهد شد.

تغییر سرعت قطارهای مسافری و توسعه حمل ونقل ریلی در دستور کار وزارت راه و شهرسازی

وزیر راه و شهرسازی در مراسم افتتاح نهمین نمایشگاه بین المللی حمل و نقل ریلی، صنایع، تجهیزات و خدمات وابسته بر تغییر سرعت قطارهای مسافری و واگن‎‌ها تاکید کرد و گفت:‌ این امر در دستور کار وزارت راه و شهرسازی قرار دارد.

راه انداری کریدور ریلی چین قزاقستان ایران اروپا

دستورالعمل همکاری ریلی بین ایران و قزاقستان به امضا رسید که با امضای آن کریدور ریلی چین- قزاقستان- ایران- اروپا جایگزین کریدور ریلی چین- روسیه- اروپا می‌شود.

روسای راه‌آهن ایران و قزاقستان تفاهم‌نامه همکاری ریلی امضا کردند

روسای راه‌آهن ایران و قزاقستان، تفاهم‌نامه افزایش همکاری‌های ریلی و تعیین تعرفه ترجیحی بین دو کشور را به منظور افزایش قابل توجه ترانزیت بار عبوری از ایران امضا کردند.

نقش حمل‌ونقل‌ریلی در توسعه کشورها/برنامه جدید اروپا برای شبکه ریلی

صنعت حمل‌و‌نقل ریلی از شاخص‌های عمده توسعه یافتگی کشورها محسوب می‌شود و میزان خطوط موجود نسبت به جمعیت کشور از عواملی است که در طبقه‌بندی کشورها مورد توجه قرار می‌‌گیرد.

ارزش افزوده ۳ برابری هر دستگاه لکوموتیو جدید در سال

محاسبات انجام شده حاکی از آن است که هر لكوموتيو جدید که وارد ناوگان ریلی شود در سال اول حداقل ۳ برابر قیمت خرید، ارزش افزوده ایجاد خواهد کرد.

اختصاص ۷ هزار میلیارد تومان اعتبار برای توسعه حمل‌و‌نقل ریلی آذربایجان غربی

وزیر راه و شهرسازی از اختصاص ۷ هزار میلیارد تومان اعتبار برای توسعه راه و حمل و نقل ریلی آذربایجان غربی خبر داد.