شناسهٔ خبر: 110031 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیرکل راه و شهرسازی استان اعلام کرد:

تلاش برای تامین اعتبار راه آهن بوشهر

دستغیبی مدیر کل بوشهر.jpg مدیرکل راه و شهرسازی استان بوشهر گفت: مسئولان وزارت راه و شهرسازی پیگیر هستند که افزون بر تهاتر نفتی، اعتبار نقدی برای ساخت راه‌آهن بوشهر-شیراز تامین کنند.

به گزارش پایگاه خبذی وزارت راه و شهرسازی از بوشهر،  سید محمود دستغیبی گفت: به تازگی معاون وزیر راه وشهرسازی اعلام کرده است که افزون بر تهاتر نفتی که پیش از این برای تامین اعتبار راه آهن بوشهر-شیراز در نظر گرفته شده بود، تامین نقدی نیز برای این طرح در دست پیگیری است تا اجرای این طرح سرعت گیرد.

او ادامه داد: مهر ۱۴۰۰ رئیس جمهور در سفر خود به استان بوشهر به کارگاه ساخت راه آهن رفت و دستور داد که ۲۰۰ میلیون دلار از راه تهاتر نفتی به این طرح تزریق شود.

راه آهن بوشهر-شیراز ۴۵۰ کیلومتر است که در ۱۱ قطعه ساخته می‌شود و قطعه ۹ تا ۱۱ آن به طول ۱۴۰ کیلومتر در استان بوشهر قرار دارد.

به گفته مدیرکل راه و شهرسازی استان، مسیری که در استان واقع شده در مجموع ۲۵ درصد پیشرفت دارد.

دستغیبی افزود: قطعه ۱۱ در سال‌های گذشته پس از ۷۵ درصد پیشرفت، متوقف شده است وساخت قطعه ۱۰ نیز که در دو مرحله ساخته می‌شود، سال ۹۷ شروع شده و تاکنون ۲۵ درصد پیش رفته است.

او گفت: هزینه ساخت راه آهن بوشهر-شیراز که ۷۰ درصد مسیرش کوهستانی و تپه‌ای است، ۴۰ هزار میلیارد تومان برآورد شده و همین دشواری مسیر در کنار مسائل مالی، مانع پیشرفت ساخت آن شده است.