شناسهٔ خبر: 110066 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیرکل راهداری و حمل نقل جاده ای استان خبر داد:‌

تخصیص ۵۰۰ میلیارد ریال برای تکمیل پروژه های راهداری بخش چاروسا

قلعه رئیسی مدیرکل راهداری و حمل نقل جاده ای استان گفت: در حوزه چاروسا حدود ۴۵کیلومتر راه ارتباطی در زمینه آسفالت و راه سازی داریم که ۴۰کیلومتر مسیر آسفالته و ۵کیلومتر هم آسفالت مسیر بین قلعه رئیسی و دیشموک است که قریب به ۵۰میلیارد تومان برای تکمیل این پروژه ها اختصاص داده شد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (کهگیلویه و بویراحمد)، مدیرکل راهداری و حمل و نقل استان و رئیس راهداری شهرستان کهگیلویه و جمعی از کارشناسان این اداره با حضور در بخش چاروسا از پروژه های عمرانی این بخش بازدید کردند.

بازدید از محور اتصال قلعه رئیسی به پاتاوه و دهدشت از دم عباس، جاده برفکوه، محور الگن به لنده و آسفالت مسیر قلعه رئیسی به دیشموک و بازدید از ورودی شهر قلعه رئیسی از مهمترین برنامه مدیرکل راهداری و حمل و نقل استان از پروژه های این بخش بود.

عابد محمدی در این سفر با بیان اینکه تمام تلاش خود را برای کمک به مناطق محروم به خصوص حوزه چاروسا و دیشموک بکار می بندیم تصریح کرد: در حوزه چاروسا حدود ۴۵کیلومتر راه ارتباطی در زمینه آسفالت و راه سازی داریم که ۴۰کیلومتر مسیر آسفالته و ۵کیلومتر هم آسفالت مسیر بین قلعه رئیسی و دیشموک را داریم که قریب به ۵۰میلیارد تومان برای تکمیل این پروژه ها اختصاص داده شد.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل استان به پروژه جاده برفکوه چاروسا اشاره و بیان کرد: این محور از مسیرهای است که می تواند کمک شایانی به عشایر و روستائیان چاروسا کند که مسیر گذشته را به این مسیر کوتاه تر می کند که این پروژه همراه با مسیر دارگنجی و گندم کار یک پروژه ۶کیلومتری است که ۱۶میلیارد تومان اعتبار دارد که امیدواریم با کمک معاون عمرانی استاندار و معاون برنامه و بودجه استانداری تا پایان سال به بهره برداری برسد.

محمدی به محور قلعه رئیسی به دم عباس و مسیر پاتاوه به دهدشت اشاره و خاطرنشان کرد: این مسیر به طول ۶نیم کیلومتر به عنوان یک مسیر فرعی تعریف شد که می تواند زمان سفر مردم قلعه رئیسی و دیشموک را به مرکز استان یک ساعت کوتاه تر کند و پروژه هم اکنون فعال است و امیدواریم پس از این پروژه ۱۴کیلومتر دیگر پروژه را هم فعال کنیم و این مسیر مورد استفاده مردم قرار بگیرد.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل استان ادامه داد: ۳کیلومتر مسیر فاریاب توت و ۶کیلومتر مسیر سردره امامزاده جعفر چاروسا پیمانکار آنها مشخص است و تا هفته آینده عملیات اجرایی آنها خواهد شد.

وی همچنین از ادامه شروع بکار مسیر سیلم خبر داد.

همچنین در این سفر جمعی از بزرگان و معتمدین و شورای شهر قلعه رئیسی از نزدیک مشکلات راه های ارتباطی این بخش را بیان کردند.