شناسهٔ خبر: 110096 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

باحضوراستاندار خراسان جنوبی انجام شد:

آغاز عمليات اجرایی قطعه یک باند دوم محور بشرویه - سه راهی بشرویه به طول ۹ کیلومتر

آغاز عملیات اجرایی باند دوم خراسان جنوبی1.JPG طی مراسمی با حضورقناعت استاندار خراسان جنوبی، داعی مدیرکل راه و شهرسازی استان،فرماندار شهرستان بشرویه، امام جمعه شهرستان و تنی چند از مدیران استانی و شهرستانی، عملیات اجرايی قطعه یک باند دوم محور بشرویه- سه راهی بشرویه حدفاصل بشرویه تا سه راهی ارسک آغاز شد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی(خراسان جنوبی)وحیدداعی مدیرکل راه و شهرسازی خراسان جنوبی در این مراسم بیان داشت: شهرستان بشرویه به سمت شهرستان طبس ۳ مسیر عبوری دارد.مسیر اول طبس به بشرویه که زیر بار عبور است که ۵ کیلومتر از این مسیر از سمت طبس و ۵ کیلومتر از سمت بشرویه از محل اعتبارات استانی در حال انجام است ودرحال حاضر ۳ کیلومتر آماده آسفالت بوده و ۳۰ درصد پيشرفت فیزیکی دارد.

وی افزود:مسیر دوم طبس به بشرویه از مسیر خدآفرید است که ۷۰ کیلومتر طول کل مسیر است و ۳۰ کیلومتر در حد مشخصات راه روستایی زیربار عبور بوده ودر ۱۲ کیلومتر دیگر عملیات بازگشایی سخت کوهستانی انجام شده و دو قطعه مجموعابطول ۶ کیلومتر با ۲۲ میلیارد تومان قرارداد بازگشایی که در قانون بودجه امسال نیز ۲۶ میلیارد تومان اعتبار پيش بینی شده است.

وحید داعی گفت:مسیر سوم بشرویه به سه راهی بشرویه بطول ۴۲ کیلومتر است که ۲۰ کیلومتر از سه راهی بشرویه درقالب کمیسیون ماده ۲۳ و پس از اخذ مجوز استانی از محل منابع انجام خواهد شدو قطعه امروز که نقطه عطف مهمی در شهرستان بشرویه است و تاکنون در محدوده بشرویه اجرای باند دوم از محل اعتبارات ملی نداشته ایم که این خود نشان دهنده کار بزرگی است که با تدبیر استاندار خراسان جنوبی و در سفر ریاست محترم جمهور به استان انجام شد ودر لیست راههای کویری گنجانده شد.

مدیرکل راه و شهرسازی خراسان جنوبی در تشریح مشخصات قطعه امروز که عملیات اجرایی آن آغاز شد اظهار داشت: طول این قطعه ۹ کیلومتر با مبلغ قرارداد ۱۳۲ میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان با پیمانکاری شرکت کوه پیما و مهندسین مشاور طرح راه و تونل شرق و مدت زمان قرارداد ۳ ساله است که برنامه ریزی شده این ۹ کیلومتر به ۳ قطعه ۳ کیلومتری جهت تسریع در عملیات اجرایی تقسیم شود.

لازم بذکر است در پایان این مراسم و با دستور استاندار خراسان جنوبی عملیات اجرایی قطعه یک باند دوم محور بشرویه به سه راهی بشرویه آغاز شد.