شناسهٔ خبر: 110107 - سرویس جاده‌ای
نسخه قابل چاپ

در کارگاه علمی– آموزشی روسای ادارات حراست سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای عنوان شد؛

ثبت سفارش ۳۰ هزار ناوگان وارداتی زیر سه سال کارکرد در بخش حمل ونقل کالا/ استفاده از ظرفیت شرکت‌های دانش بنیان در راستای پیشبرد اهداف سازمان

جابه جایی کالا .jpg در کارگاه علمی– آموزشی و کاربردی سراسری روسای ادارات حراست سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای موضوع ثبت سفارش ۳۰ هزار ناوگان وارداتی زیر سه سال کارکرد در بخش حمل ونقل کالا و استفاده از ظرفیت شرکت‌های دانش بنیان در راستای پیشبرد اهداف سازمان مطرح شد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، کارگاه علمی – آموزشی و کاربردی سراسری روسای ادارات حراست با هدف ارتقاء دانش تخصصی مسئولان ادارات استانی و ستاد دفتر مرکزی حراست با حضور رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای، قائم مقام سازمان حراست کل کشور، مدیر کل خدمات اجتماعی معاونت اقتصادی وزارت اطلاعات و اعضای هیات عامل سازمان برگزار شد.

داریوش امانی، معاون وزیر راه و شهرسازی و رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای، در این مراسم تاکید کرد: سازمان ما یکی از سازمان‌های اثرگذار در اقتصاد کشور و سفره مردم است و ۸۰ درصد از حمل و نقل کشور در حوزه حمل و نقل جاده‌ای رقم می‌خورد و افزایش هزینه‌ها در حوزه حمل و نقل تاثیر خود را به طور مستقیم در سفره مردم نشان می‌دهد.

وی با اشاره به چالش‌ها و مسائل معیشتی رانندگان ادامه داد: امروز بسیاری از رانندگان با دستمزدهای ناچیزی در حوزه حمل و نقل بار و مسافر فعالیت می‌کنند که این مسائل باید از سوی مسئولان رسیدگی شود.

امانی همچنین با اشاره به وظایف سازمان در دو بخش حمل و نقل و راهداری بر اهمیت هر دو بخش تاکید کرد و افزود: در بخش حمل و نقل با سرمایه‌گذاری ۹۰ درصدی بخش خصوصی در زمینه‌های مجتمع‌های خدماتی، رفاهی بین راهی، معاینه فنی، پایانه‌های بار، ناوگان و تاسیس شرکت‌ها رو به رو هستیم و در بخش راهداری نیز با ۲۲۱ کیلومتر طول راه‌های اصلی، وظیفه سنگینی را در زمینه نگهداری راه ها بر عهده داریم که بایستی با تدابیر مدیریتی زیربنایی راهکارهای مناسبی را در راستای رسیدن به اهداف کلان سازمان در نظر گیریم.

معاون وزیر راه و شهر سازی ادامه داد: اقدامات موثری در زمینه نوسازی ناوگان حمل و نقل کالای کشور در سال گذشته صورت گرفته که با پیگیری‌ها و تلاش‌های سازمان توانستیم ۳۰ هزار ناوگان وارداتی زیر سه سال کارکرد را در بخش حمل و نقل کالا ثبت سفارش کنیم.

وی با اشاره به وضعیت نگهداری راه‌ها گفت: اگر بخواهیم سرویس‌های مناسبی در راه‌های موجود به مردم ارائه دهیم طبق شاخص بین المللی که قیمت نگهداری هر یک کیلومتر راه را چهار تا شش درصد در نظر می‌گیرند، به ۱۶۰هزار میلیاردتومان اعتبار نیاز داریم.

امانی با بیان اینکه از طریق استفاده از ظرفیت‌های قانونی سازمان توانستیم با افزایش عوارض جاده‌ای به میزان پنج درصد بخشی از هزینه‌های نگهداری راه‌ها را جبران کنیم، گفت: احصاء مشکلات و تهدیدهای پیش رو در سازمان توسط مدیران حراست تاکید داریم و دستاوردها و تجارب گسترده مدیران با رعایت اولویت‌ها در پیشبرد بهتر امور برای رسیدن به اهداف کلان سازمان باید مد نظر قرار گیرد.

شناسایی آسیب‌ها در اولویت امور حراست

به گزارش سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای، محمود امامی، قائم مقام سازمان حراست کل کشور، شرایط حال نظام را مدیون خون پاک ریخته شده شهدا در راه پاسداری از مرزهای ایران اسلامی و دستاوردهای انقلاب دانست و با اشاره به خدمات شبکه‌ای گسترده سازمان راهداری در سراسر کشور به لزوم توجه به امور تصدی گری در سازمان و اهمیت آن در ایجاد امنیت یا ناامنی اشاره کرد.
وی مهمترین وظیفه حراست‌ها را کمک به ارائه خدمات به مردم دانست و افزود: حراست می بایست ضمن شناسایی شرایط محیط تحت پوشش و نواقص موجود به هر طریق ممکن موجبات رضایتمندی مردم و دریافت کنندگان خدمات را فراهم کند.

براساس این گزارش، محمد تیموری، معاون برنامه ریزی سازمان با اشاره به توسعه مسئولیت‌های سازمان در سال‌های اخیر گفت: شناسایی آسیب‌ها و تهدیدات حوزه‌های مختلف سازمان از اولویت‌های کاری حراست محسوب می‌شود که با توجه به این موضوع مسئولیت حراست نیز حساسیت و اهمیت ویژه ای برخوردار است.

تیموری با بیان این مطلب افزود: حراست در این برهه زمانی وظیفه دارد ، تهدیدها و آسیب‌های پیش روی سازمان را شناسایی کند و پیش بینی‌های لازم را در خصوص مقابله با آنها در سریع‌ترین زمان ممکن به منظور پیشگیری از وقوع فساد اداری به مدیران بدنه سازمان ارائه کند.

وی تصریح کرد: حراست بایستی با تعامل ادارات و مجموعه دفاتر ستادی اطلاعات لازم را جمع آوری کند تا با بررسی و ارزیابی تخصصی با کارشناسان مربوطه آسیب شناسی لازم صورت گیرد و با اصلاح فرآیندها از بروز مشکلات جلوگیری شود.

استفاده از ظرفیت شرکت‌های دانش بنیان در راستای پیشبرد اهداف سازمان

حمیدرضا شهرکی معاون حمل و نقل سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای با اشاره به عدم وجود سامانه‌های یکپارچه در حمل و نقل به ضرورت ایجاد چنین سامانه‌هایی به منظور پیشگیری از تخلفات تاکید کرد.

وی افزود: این سازمان با استفاده از سامانه‌های مختلف در حوزه ITS (دوربین های کنترل سرعت ثابت ،تابلوهای پیام متغیر VMS، سامانه توزین در حال حرکت ،تردد شمارهای سامانه جریمه هوشمند IFS، سامانه کنترل تردد ناوگان سپهتن و ...) صدور اسناد مکانیزه حمل در بخش کالا (بارنامه) و مسافر (صورت وضعیت) سامانه جامع حمل و نقل بین المللی سامانه مکانیزه صدور پروانه ترافیک سامانه اینترنتی فروش بلیط مسافری، انواع اپلیکیشن های فعال در زمینه ی نوبت دهی مجازی اعلان بارمجازی، سامانه برخط نوسازی ناوگان و ... در حال ارائه خدمت است.

شهرکی بر استفاده از ظرفیت شرکت‌های دانش بنیان در جهت پیشبرد اهداف سازمان اشاره کرد و گفت: استفاده از ظرفیت شرکت‌های دانش بنیان و طرح های فناورانه می‌تواند در بخش های مختلف از جمله فناوری های هوشمند حمل و نقل جاده ای توانمند سازی ذینفعان حمل و نقل ایمنی حمل و نقل و مدیریت بحران بهینه سازی ناوگان جاده ای پایش هوشمندسازی ناوگان استقرار نظام لجستیک روش های نوین شفاف سازی در حوزه تبادل کالا تبادلات مالی و تبادل اطلاعات و ترانزیت کالا و مسافر مورد بهره برداری قرار گیرد.

وی با اشاره به برگزاری اولین رویداد حمل و نقل جاده‌ای که سازمان برای جذب ایده‌های نو داشته، اظهار کرد: فراخوانی برای جذب نخبگان و ایده‌های نو توسط سازمان صورت گرفته است تا بتوانند به صورت فردی یا گروهی در امور مربوط به هوشمند سازی و نوآوری فناورانه سازمان خلق فرصت کنند و با مشارکت خود امکان ارائه راهکارهای تحولی در حمل و نقل را فراهم کنند.

گفتنی است در این همایش از کتاب‌های "گلوگاه ها و تهدیدات سازمان" و "برنامه عملیاتی و راهبردی دفتر مرکزی حراست" رونمایی شد و دوره آموزشی جمع آوری اخبار برای پرسنل استانی و ستادی دفتر مرکزی حراست برگزار شد.