شناسهٔ خبر: 110113 - سرویس جاده‌ای
نسخه قابل چاپ

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان خبر داد؛

صدور ۵۶۱ کارت هوشمند برای وانت بارهای سیستان و بلوچستان

وانت بار مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای سیستان و بلوچستان از صدور ۵۶۱ کارت هوشمند برای وانت بارهای این استان در پی اجرای طرح ساماندهی وانت بارها خبر داد.

ایوب کرد، مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان سیستان و بلوچستان در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، از اجرای طرح ساماندهی وانت بارها در این استان خبر داد و گفت: براین اساس تا کنون برای ۵۶۱ ناوگان وانت بار کارت هوشمند صادر شده است.

وی افزود: در راستای اجرای دقیق طرح ساماندهی وانت‌بارها، نصب بنر مقابل پلیس راه‌ها، میدان‌های بار و تره بار و پایانه‌های بار را در دستور کار قرار دادیم و از طریق رسانه‌های مربوطه استان، صنوف مربوطه و کانال انجمن‌های صنفی رانندگان و شرکت حمل و نقل اطلاع‌رسانی لازم صورت گرفته است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای سیستان و بلوچستان با بیان اینکه سن فرسودگی برخی ناوگان‌ها بیش از سن مصوب هیات وزیران است، اظهار کرد: براین اساس آمار قابل ذکری از تعداد وانت بارها موجود نیست و امکان صدور کارت هوشمند برای این دستگاه‌ها که بعضا سن مالکان برخی از آن‌ها نیز بیش از سن مصوب است، وجود ندارد.

کرد با اشاره به اینکه شهرداری باید آمار دقیق را به اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای ارائه دهد، گفت: از تعداد واجدان شرایط نیز جامعه آماری دقیقی در دست نیست، چراکه با همکاری شهرداری‌ها در هر شهرستان به صورت مجزا متقاضیان در سامانه ثبت نام توزیع سوخت نام نویسی کردند و شهرداری باید این اطلاعات را در اختیار ما قرار دهد؛ در این راستا مکاتباتی انجام شده است تا آمار دقیق مشخص شود.